Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1127 ggr
[SuperJulius]
4/5/17, 6:28 PM

Dataanvändning

Dum fråga kanske men om jag skaffar bredband från telia kan man då använda upp hela dataanvändningen? Att den tar slut liksom om man surfat på datorn för mycket? Eller kan man använda hur mycket som helst och därefter betala för de man användt???

Annons:
Fridaaaa
4/5/17, 6:31 PM
#1

Beror på vad avtalet gäller
Vi har bredband på telenor - betalar en summa imånaden och kan surfa hhur mycket vi vill

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SuperJulius]
4/5/17, 6:37 PM
#2

Okej. En som sa till mig som har bredband från telia att dom användt upp allt nät. Visste inte att de gick. trodde alla har som du sa. Betala en summa och surfa hur mycket som helst.

Fridaaaa
4/5/17, 6:38 PM
#3

#2 De har säkert olika varianter, allting borde stå på deras sida

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
4/5/17, 6:52 PM
#4

Jag har Telia och ingen begränsning.

Veda
4/5/17, 7:04 PM
#5

Jag tror mobilt kan vara begränsat. Vi har adsl hemma och mobilt för "mobila sammanhang",  på räkningen för det mobila finns en post för surf utöver det man betalat för.

[nevamisse]
4/5/17, 7:12 PM
#6

Har bredband från Telia och kan surfa hur mycket som helst för ett fast pris per månad.

Annons:
Carmarino
4/5/17, 7:20 PM
#7

Det är nog bara mobilt bredband man får betala extra för. Funkar ungefär som bredbandet i mobilen. Övriga varianter av Telias bredband finns det ingen begränsning på (som jag känner till i alla fall).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
4/5/17, 7:38 PM
#8

#7 precis

Kaj
4/6/17, 8:30 AM
#9

Det finns ingen surfpott på bredband från Telia. Du betalar en månadskostnad för en viss hastighet men sedan kan du surfa för hur många gigabyte som helst.

Om du har mobilt bredband däremot så är det en surfpott och det var det din kompis menade att deras mobila surfpott var slut en måand.

Upp till toppen
Annons: