Annons:
Etikettoff-topic
Läst 681 ggr
NjumNjum
4/18/17, 1:33 PM

4k tv till xbox one s?

Hej. Ska skaffa mig en uhd tv och vill kunna spela utan delay. Undrar lite vilka kriterier man ska titta efter :)

Annons:
Kaj
4/18/17, 2:14 PM
#1

Jag skulle bli ytterst förvånad om inte samtliga TVn med UHD kan klara av XBOX one spelen.

men varför bara en UHD nu när alla TV leverantörer går på SUHD coh Quantum DOT.
Det som gäller idag är att välja OLED från  LG eller Samsungs teknik Quantum dot (den senaste från i åt akllar Samsung för QLED (Quantum dot let teknik - är alltså INTE en OLED teknik med Qunatum dot som trolgen kan bli nästa standard.)

UHD
Börjar bli gammal teknik nu "gårdagens ultra 4K TV"
Sämre svärta och färgåtergivning än nedanstående men helt klart OK för en budget variant av TV.

OLED
Ger ypperlig svärta ovh vitbalas eftersom den inte är bakbelyst utan varje pixel tänds och släcks för sig. Färgerna är mycket bra men sägs blekna med åren på OLED TV apparater.

SUHD - Quantum dot eller QLED
Har överlägsen färgåtergivning även mot OLED. Beror på tekniken som Samsung använder där färghanteringen tillåter mer än 16 miljoner färger eftersom varje pixel belyses med elektomagnetisk våglängd som i princip kan ge vilken färnyans som helst. Har inte riktigt lika bra svärta som OLED pga att den är bakbelyst men när jag tittar på en QLED eller SUHD TV så ser svart verkligen svart ut.
Skall även behålla färgerna år efter år om nan får tro elektronik experter.

Upp till toppen
Annons: