Annons:
Etikettövrigt
Läst 4131 ggr
sighni
2017-04-30 20:33

AAE-fil

Jag har fotograferat med min ipad och när jag tankade över dem till min pc så blev några stycken AAE-filer och det syns bara ett vitt pappersark med högra hörnet nedfällt. Jag lyckas inte öppna dem. Varför blev några bilder sådana här och resten ok? Jag har gjort likadant vid fotograferingen för alla bilder. Hur gör jag för att kunna se fotona? Om jag tankar tillbaks dem till ipaden blir fotot synligt då? Hur gör jag för att inte få sådana här filer framöver när jag fotograferar?

Annons:
papa-bear
2017-05-01 21:08
#1

borta på iphone.ifokus hittade jag det här, och där står det att det kan bero på att du gjort något med bilderna på paddan, men läser du längre ner i det länkade ser du att du kan kasta dem, men läs först #9 innan du gör något.

sighni
2017-05-02 08:22
#2

#1 Tack för hjälpen. Jag förstår inte det där med att ha redigerat bilderna. Jag är säker på att jag inte ha redigerat några bilder utan bara fotograferat. Det är lustigt att en del blivit jpg och andra AAE. Om jag fattade svaret rätt skulle jag kunna kasta AAE-filerna utan att förlora några bilder?

papa-bear
2017-05-02 13:11
#3

skapa en mapp och kopiera över filerna dit, jpg och aae, radera aae och kolla om det händer något med jpg-filerna, om inte det händer något med jpg-filerna, då är det ju safe att ta bort originalaae.

sighni
2017-05-02 20:15
#4

#3 jag gjorde en mapp och flyttade filerna dit men av det blev det ingen skillnad. Det gick inte att ändra filändelserna . Jag gjorde kanske fel. Hur ska jag göra?

JonasDuregard
2017-05-03 09:18
#5

#4 AAE-Filerna innehåller inte bilder, utan information om ändringar i andra bilder. De JPG-filer du har är således alla bilder du har.  Om du inte gjort några avsiktliga redigeringar är AAE-filerna alltså helt ointressanta. 

Saknar du någon bild så beror det troligtvis på något annat.

sighni
2017-05-04 07:14
#6

#5 Det låter bra. Då behöver jag inte lägga mer energi på dem. Tack för hjälpen😀‼️

Annons:
Upp till toppen
Annons: