Annons:
Etikettwindows
Läst 960 ggr
oliviaekstrand
2017-05-30 21:01

Min datamus fastnar!!

Hej! Jag har en ganska gammal toshiba dator som jag fick kanske 2013(?) men har inte använt sen julen 2015 kanske för att datamusen fastnar… när jag startar datan så fungerar den i ungefär 1-2 minuter, sen så fastnar den igen. Den fungerar först igen när jag har stängt av den och sen sätter på den, då fungerar den i 1-2 minuter igen sen händer lika sak.. Vad ska jag göra? Ingenting fungerar..

Annons:
Aleya
2017-05-30 21:21
#1

låter som glapp i musen. byt mus. Har du en inbyggd mus så köp en vanlig mus

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

oliviaekstrand
2017-05-30 21:23
#2

Jag har en annan datamus, men den fungerar inte på datan heller, alltså en sån som man kopplar in, dock är den ganska gammal och men ändå..

Aleya
2017-05-30 22:33
#3

Ja som sagt köp en ny. För jag har haft liknande problem och då var det musen och ett glapp i musen som gjorde det

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

oliviaekstrand
2017-05-30 23:34
#4

Förstår inte riktigt vad jag ska köpa? En My musplatta?

oliviaekstrand
2017-05-30 23:34
#5

Förstår inte riktigt vad jag ska köpa? En My musplatta?

Aleya
2017-05-30 23:40
#6

Nej du ska köpa en mus till datorn. Alltså en sådan du håller i och rör på.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Kaj
2017-05-31 08:31
#7

Är det en extern mus du pratar om eller den interna musplattan som finns på laptops?
Om det är en extern mus - har du kollat så att batterieran är OK. Typiskt när batterierna brukar ta slut uppför sig musen såsom du förklarar.

oliviaekstrand
2017-06-04 12:36
#8

Det är interna musplattan som är på datan jag pratar om… vet inte vad jag ska göra.

Kaj
2017-06-05 08:39
#9

Det du kan försöka göra är att uppdatera drivrutinerna för datorn. Vet ej vilken modell du har men du kan ladda ner från deras hemsida genom att ange din dators modell nummer här http://support.toshiba.com/drivers

Ange din dators modell eller serienummer (står på baksidan av din dator - det finns även en beskrivning på länken ovan hur du hittar dessa - http://support.toshiba.com/sscontent?contentId=4007069 )
Ange sedan ditt operativsystem och om det är 32 eller 64 bitars - gå till kontrollpanelen och välj rubriken system och säkerhet. Välj där system. Där ser du utgåva (vilket Windows os du har) och systemtyp (om det är 32 eller 64 bitars version)
När du angivit ditt operativsystem på toshibas sida på länken ovan kommer en sida upp där du kan ange vilka drivrutiner du vill uppdatera. Välj då under **Drivers, Keyboard and touchpad.
**Sedan följer du anvisningarna för att installera (är en exe fil du hämtar hem som du sedan kör på din dator.

Om det inte hjälper att updatera drivrutinerna så kan din musplatta vara trasig. Då är det bäst att köpa en extern mus som du pluggar in i ett USB uttag på daorn och kör med.

Upp till toppen
Annons: