Annons:
Etikettövrigt
Läst 869 ggr
[Zofiaz]
5/31/17, 6:17 PM

Flytta Photoshop

Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråden men hoppas det blev någorlunda rätt.

Jag undrar om man på något sätt kan flytta Photoshop från den gamla datorn (pc) till den nya datorn (Mac)?

Den gamla datorn köptes med Photoshop redan installerat i sig, vilket jag nu börjar förstå är ett problem då jag alltså inte har någon skriva. Undrar därför om det finns något annat vis att göra det på? 🙂

Annons:
[VSK]
5/31/17, 6:32 PM
#1

Är det CS6 du har licens för så kan du ladda ned Photoshop här. 

https://helpx.adobe.com/x-productkb/policy-pricing/cs6-product-downloads.html

[VSK]
5/31/17, 6:35 PM
#2

Såg nu att länkar till ännu äldre PS finns med längre ned.

Kaj
6/1/17, 12:19 PM
#3

Det är INTE samma kod på en PC och på en MAC så du kan INTE flytta rakt av. Du måste göra en ny installation på din MAC och då använda ett installationspaket för just MAC och inte för PC för det kommer inte att fungera.

[VSK]
6/1/17, 12:25 PM
#4

#3

Där ser man. Ytterligare en anledning att köra Windows 🙂

papa-bear
6/1/17, 8:08 PM
#5

tyvärr är det ju så att många tror att man kan flytta ett program mellan 2 datorer, men det som krävs är som Kaj säger, en nyinstallation, eftersom det är så mycket som läggs på i en dator när man installerar, diverse mappar och registernycklar, så att kopiera från en dator och klistra in i en annan blir oöverskådligt och tar fruktansvärt mycket tid. sedan är det ju skillnaden mellan pc och mac också, helt olika typer av datorer. 

adobes programsviter gjordes ursprungligen för mac, så att det skulle vara bättre med windows, nja. jag kör windows själv och har haft photoshop sedan version 5.5 och märker att det är ganska tungt att göra något i windows.

Upp till toppen
Annons: