Annons:
Etikettövrigt
Läst 729 ggr
Katarina97
2017-06-11 16:56

Köpa laptop

Har tidigare nöjt mig med skoldator men eftersom jag nu är klar med skolan så behöver jag köpa en egen dator. Kan absolut ingenting om datorer och vet inte vad jag ska ha för någon. 

Det enda jag använder dator till i princip är streama film, youtube, sociala medier och skriva cv/personliga brev. Någon som har några tips på datorer eller på vad som är viktigt osv?

Annons:
JonasDuregard
2017-06-15 07:46
#1

Det bästa allmänna tipset är att man får ungefär det man betalar för, så bestäm en prisklass så är det lättare att få hjälp. 

Olika människor kommer ge väldigt olika tips för en del gillar att köpa en dyr dator som de tänker att de kommer använda länge medans andra föredrar att köpa billigare datorer (6000 kanske)  och uppgradera efter 2-3 år eller ännu tidigare.

Ett annat bra tips är att kolla på prisjakt: https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353 (Jag antar att du är ute efter en laptop)
Där är de sorterade efter popularitet vilket ofta är ett bra mått för användare som inte  är insatta i alla tekniska detaljer. 

Slutligen: Fundera på att besöka Elgiganten eller någon liknande affär och be om hjälp att hitta en laptop som passar dig. Alla är inte bra men ofta är de det, och det du frågar efter är ganska typiskt så de har förmodligen koll och kanske någon kampanj just för det du söker. 

Om du hittar en modell du funderar på kan du posta en länk här så kommer du få åsikter om ifall den är bra eller inte.

Upp till toppen
Annons: