Annons:
Etikettövrigt
Läst 3906 ggr
Maja
6/20/17, 1:02 PM

Tappat lösenord (Gmail)

Hej,

Jag har drabbats av ett litet problem - jag har totalt glömt bort mitt lösenord på min Gmail.

Jag är inloggad på mitt Gmail-konto på telefonen, så där kommer jag åt den utan problem, men jag kommer inte in på den på min dator. Om jag klickar på "Glömt lösenord" så får jag svara på frågan om när mitt konto skapades, samt ange en annan mailadress dit jag får en verifieringskod skickad. Jag fyller därefter i verifieringskoden och Gmail säger "Nä, sorry, men vi kunde inte verifiera att du är du så tack och hej".

Jag hittar inget vettigt sätt att byta lösenord på Gmail på telefonen heller (kör på Gmail-appen, iPhone).

Inga lösenord sparade i någon nyckelring, kan inte hitta det någonstans på datorn (sökt i alla system).

Hur gör jag? Eller får jag helt enkelt inse att jag aldrig kommer att få se min Gmail igen…?

Annons:
Kaj
6/20/17, 4:04 PM
#1

ja det kan vara knepgit för normalt måste man ju ange sitt lösenord för att kunna byta till ett nytt.

Men om du kommer in på telefonen så försök med detta (står på Googles=gmail hemsida)

Återställa lösenordet

  1. Öppna sidan för kontosupport.
  2. Följ anvisningarna. Du får ett antal frågor för att bekräfta att det är ditt konto och ett e-postmeddelande skickas till dig. Gör så här om du inte får ett e-postmeddelande:
  • Kontrollera mapparna för skräppost och massutskick.
  • Lägg till noreply@google.com i adressboken.
  • Begär att ett e-postmeddelande skickas på nytt.
  • Kontrollera alla e-postadresser som du kanske har använt för att registrera dig eller för att logga in på kontot.

  3. Välj ett lösenord som du inte har använt med det här kontot

Sedan kan man begära att få lösenordet bytt av Google. Det minsta man behöver är en annan epostadress som man angav då man registrerade sitt gmail konto dit Google då kan sända en länk med ett nytt lösenord. Har du inte ens kvar det kontot kanske man kan få detta via sms i telefonen men då krävs att du har angivit rätt telefonnummer på ditt gmail konto
Gå hit och ange ditt telefonnummer https://accounts.google.com/ForgotPasswd?fpOnly=1&hl=sv
Om det är rätt telefonnummer skall du få ett sms med en kod för att återställa ditt kontos lösenord

om inte detta hjälper kan du försöka kontakta google (=gmail) och deras support för att se om dom kan hjälpa dig.
Gå till https://support.google.com/mail/#topic=7065107klicka på "du kan inte logga in på ditt googlekonto"
Klicka in första valet "Du har glömt lösenordet"

https://support.google.com/mail/answer/41078?hl=en

Maja
6/20/17, 5:09 PM
#2

Tack!

Tyvärr, när jag försöker återställa lösenordet och verifiera mig med hjälp av frågorna så får jag bara till slut ett "Google kunde inte verifiera att xxxxx@gmail.com tillhör dig."

Jag har haft detta konto i över 5 år, så minns inte riktigt vilket annat konto jag angav vid registrering. Detta är det enda kontot jag använder, utöver arbetsmailen, men den hade jag inte när mitt Gmail-konto skapades tyvärr.

Tack för alla bra tips, men de har jag redan provat på utan framgång tyvärr!

Kaj
6/21/17, 12:08 PM
#3

Och du kunde inte ange ditt mobilnummer heller och få GMAIL att sända SMS dit?

annia1
6/21/17, 2:52 PM
#4

Maja jag har egentligen inget svar på ditt problem. En sak dock, jag undrar om de nekar eftersom du faktiskt är inloggad på en enhet (din iphone). 

Men just när det gäller iphone och ändra lösenordet via appen där. Prova fråga inne på iphone om dom vet vart/hur man ändrar.

.

Halvdansken
6/26/17, 9:59 AM
#5

Men kan du inte ändra lösenordet via telefonen? Det är ju samma konto.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: