Annons:
Etikettwindows
Läst 2025 ggr
[Malin28]
7/9/17, 8:41 PM

Skärmen blir mörk när drar ur laddaren

Hej jag har asus laptop som jag köpte förra hösten. Och jag har kunna dragit ur laddaren från datorn när den vart igång. Men nu när jag gör det blir skärmen mörk så jag måste starta om den och ha laddaren. Är det nån som vet vad jag kan göra för att det inte ska bli så. Utan jag vill kunna dra ur laddaren utan att skärmen blir mörk och inte ser allt i datorn.

Annons:
[VSK]
7/9/17, 8:52 PM
#1

Beror nog på dina strömsparfunktioner ström/batteri. Dra upp ljusstyrkan när datorn går på batteri. Du skriver lite otydligt gällande mörk men chansar på det jag skrev.

[Malin28]
7/9/17, 8:55 PM
#2

Okej. Om jag drar ur laddaren så blir skärmen mörk så man inte ser så mycket på den start menyn och såna saker. Utan jag måste sätta i laddaren och starta om datorn igen för att allt ska bli som vanligt.

[VSK]
7/9/17, 9:09 PM
#3

Du kan ju gå in i inställningarna för strömsparfunktionen och ställa in hur datorn skall bete sig på respektive strömkälla. Detta kan du göra med laddaren i. Men du säger att om du rycker strömkabeln så hjälper det inte att sätta tillbaka den utan den enda lösningen är omstart, och så skall det inte vara. 

Gissningsvis så bör du uppdatera dina drivrutiner till chipset/grafikkort. Kanske även BIOS. Kolla på din dators tillverkares sida om det finns nån ny BIOS till din dator. Du kan bara läsa och se vad alla nya BIOS gör för att se om lösningen kan ligga där.

Svårt att kunna säga nåt mer än så när du inte ens skriver vilken dator du har. Hur som, lycka till.

[Malin28]
7/9/17, 9:13 PM
#4

Okej jag har asus laptop. Jag ska kolla lite imorgon vad jag kan hitta för det är inge fel på den har inte haft den i 1 år en. Så ganska ny dator. Den heter så här ASUS X555DG-DM051T

[Malin28]
7/10/17, 9:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#5

Jag fick ordning på det en liten stund. Men sen blev det samma igen. Dom inställningarna var jag inne på och ändra. Men får vara som det är. Är ju inge fel på datorn är ju ganska ny

[VSK]
7/10/17, 5:45 PM
#6

#5

Om du har köpt en dator som inte funkar som den skall så skall du inte ge upp. Det du kan prova innan du lämnar in den är att återställa datorn till leveransskick (för de kommer be dig återställa den det första de gör när du ringer). Hjälper inte det så kan det faktiskt vara nåt hårdvarufel som spökar.

Annons:
[Malin28]
7/10/17, 8:20 PM
#7

Okej. Det nog bara nån uppdatering som har ändra nåt. För den funkar utmärkt. Sen använder jag den inte på batteri drift utan laddaren. Sen tänkte jag inte lämna in en ganska ny dator på service.

[VSK]
7/10/17, 9:52 PM
#8

👍

[Malin28]
7/11/17, 10:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#9

Hej igen jag har fått ordning på allt nu ändra inställningarna för batteri

[VSK]
7/11/17, 10:09 AM
#10

Va bra 🙂

Upp till toppen
Annons: