Annons:
Etikettprogramvara
Läst 783 ggr
Amandla
7/31/17, 12:03 PM

Datorns bluetooth krånglar

Jag lyssnar ofta på musik genom datorn, har ett par nästan nya trådlösa högtalare och datorn är 2½ år (pc). Det har fungerat fint fram tills för någon vecka sen, ljudet försvinner någon halv sekund åt gången, mer eller mindre ofta. Och det är bara genom datorn, både när jag använder nedladdad musik och youtube, genom mobilen funkar det felfritt. Finns det något jag kan göra åt detta högst irrirande problem?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Huygens
7/31/17, 12:32 PM
#1

Kolla glappkontakt på högtalarkablarna?

Amandla
7/31/17, 12:46 PM
#2

Ja, det är inget där. Men de fungerar ju med mobilen så jag tror inte att det är högtalarna som är problemet.Jag har provat två olika spelare (WMP och MusicBee) och det krånglar i båda, alltså _med_ högtalarna_ men inte om jag lyssnar direkt i datorns egna högtalare.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Huygens
7/31/17, 12:52 PM
#3

Det är inte så att datorn är hårt lastad när den spelar upp musiken?

Amandla
7/31/17, 12:55 PM
#4

Jag har testat att stänga av wifin men det gör ingen skillnad. Har inga andra program igång. Jag har använt högtalarna i ett halvår utan problem och kan inte förstå vad som stör för jag har inte gjort någon förändring.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
7/31/17, 1:06 PM
#5

Tillägger att jag stängde ner övriga program också.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
papa-bear
7/31/17, 10:13 PM
#6

vad har du för grejer, dator och högtalare, och hur är det konfigurerat. fungerar det med mobilen och datorns högtalare fungerar, är det ju något med datorns bt-sändare som inte fungerar. du har inget som stör i rummet, flyttat datorn, kan vara känsligt om signalen skall ta sig runt hörn, t ex.

har du möjlighet att prova med kabel mellan datorn och högtalarna märker du ju om det fungerar, och då är det ju fel på bt-sändaren.

Annons:
Amandla
7/31/17, 10:52 PM
#7

#6 Har inte ändrat något, det är det som är så knepigt. Kollar vad sakerna heter imorgon och återkommer.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: