Annons:
Etikettövrigt
Läst 799 ggr
Moalinn
2017-08-19 21:23

Skrivare vill inte skriva ut

Har problem med min Brother skrivare som inte vill skriva ut. Det går att ansluta till nätverket och den skriver ut ett papper där det står "connection: ok" men inte vill den skriva ut för det. Jag känner mig helt hjälplös, någon som vet vad jag kan göra? Skrivaren är installerad på datorn sedan tidigare och då har det fungerat att skriva ut utan problem. Problemet uppstod när jag flyttade och bytte nätverk. Har tagit bort och lagt till skrivaren igen men inget verkar hjälpa. Det är en macbook jag försöker skriva ut ifrån, ifall det har någon större betydelse. Skicka iväg mig till någon annan sajt om det finns någon som passar bättre, kunde inte komma på någon annan haha.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
annia1
2017-08-20 14:43
#1

Jag kan inte hjälpa dig, men eftersom du har en mac så kan du även prova på den sajten.

.

Moalinn
2017-08-22 16:51
#2

#1 Tack, ska testa där också :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Martin
2017-08-27 09:00
#3

Är det trådlöst du försöker skriva ut? Tänker om du bytt nätverk och det är någon sådan inställning som gör att den inte hittas/funkar.

Har du fått någon lösning på det, berätta gärna vad felet eller lösningen var i så fall.

Såg att du tagit bort och lagt till den, det hade väl varit en standardgrej att testa annars också. Men är det testat så är det ju bra. Men jag tror på någon inställning med nätverket om det är enda skillnaden.

mvh Martin

Martin
2017-08-27 09:00
#4

Och om du försöker skriva ut trådlöst, kan du testa att koppla in den fysiskt och se om det fungerar?

mvh Martin

Moalinn
2017-08-28 12:34
#5

Det är trådlöst jag försöker skriva ut eftersom att jag inte har någon sladd till den. Jag har ju både dator och skrivare ansluten till det aktuella nätverket, får även ut ett papper där det står "connection: ok" men det verkar inte hjälpa.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Martin
2017-08-29 15:36
#6

Men har du någon gång lyckats skriva ut i nya nätverket? Annars tror jag ändå att det är någon inställning där som gör att det inte funkar.

mvh Martin

Annons:
Moalinn
2017-08-30 14:19
#7

Nej, inte med den skrivaren men andra skrivare fungerar. Vad är det jag ska kolla efter? Någonting på skrivaren då antar jag?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Martin
2017-08-30 14:38
#8

Jag har ingen erfarenhet av trådlösa skrivare (även om jag snart kommer att köpa en), så jag vet inte hur man kopplar den till det trådlösa nätverket men det lär ge sig i någon installationsbeskrivning eller liknande.  Men om den har fungerat tidigare, och andra fungerar, så kan jag inte se annat än att det är något med nätverket som gör att den inte kan skriva ut. 

Finns kanske någon felsökningsfunktion eller annat man kan göra för att få ledtrådar till vad det kan vara för problematik?

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: