Annons:
Etikettövrigt
Läst 2188 ggr
Maria
8/27/17, 8:32 AM

Samma mejladress?

Hoppas det är rätt sida att fråga.

Jag har sedan flera år haft samma hotmailkonto men har på den senaste tiden fått orderbekräftelser och meddelande om att min summa för köpet är draget från Klarna, H&M, och Gina Tricot.

De flesta är från Klarna och jag har ringt dit två gånger. Första gången skulle de fixa det. Andra gången så sa de att det är den som är "kund" så att säga som får ta tag i saken.

Jag har ringt kvinnan som det gäller, för hennes uppgifter står ju i mejlen, men hon har också fått alla mejl och hon har samma mejladress som min säger hon (och samma namn)

Kan man verkligen ha samma mejladress?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
8/27/17, 8:35 AM
#1

Man kan inte ha samma mailadress, något måste skilja sig.
Det ska inte gå.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
8/27/17, 8:37 AM
#2

#1 Det är ju det som är så konstigt.

Jag minns när jag skapade min adress så höll jag på med alla möjliga tecken för många var "upptagna" så det är ju märkligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
8/27/17, 8:46 AM
#3

När jag ringde henne så trodde jag  att hon saknade sina mejl men hon har fått samma???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zadeira
8/27/17, 8:46 AM
#4

Man kan inte ha samma mail adress som någon annan.

Vad jag funderar på är om det är så att det kan skilja på om man har stora bokstäver eller små, det vet jag faktiskt inte. Då kan det vara något sånt kanske.

kattöga
8/27/17, 9:15 AM
#5

Om båda två har fått samma mejl, skickade till samma adress, då kan det ju bara vara så att ni har samma mejladress! Skulle det vara nåt som skiljer, så skulle bara den ena av er fått mejlen.

Det enda som kan hjälpa, tror jag, är att någon av er byter mejladress……

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Maria
8/27/17, 9:21 AM
#6

#5 Men frågan är ju hur det kan bli så?

Jag har haft min mejladress 15 år eller mer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
parsley
8/27/17, 9:44 AM
#7

Kan det vara så att ni har nästan identiska mailadresser och hon har skrivit fel mailadress när hon registrerat sig hos företaget? Det känns som den mest troliga förklaringen.

kattöga
8/27/17, 9:57 AM
#8

#6 Har ingen aning…. Vet bara att den "digitala världen" inte är så säker som man skulle önska…..

#7 Men då borde väl inte båda få samma mejl (om adresserna inte är identiska).

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Maria
8/27/17, 9:59 AM
#9

#7 Så måste det vara .

Det märkliga var bara att hon i telefonen hävdade att vi hade samma adress men felet ligger med all säkerhet hos henne med tanke på att jag haft adressen så många år och utan några andra fel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

papa-bear
8/27/17, 10:20 AM
#10

hotmail har ju gått upp i outlook, eller hur? kan det vara så att pga det så känner inte systemet av att en adress redan finns när man skapar ett konto?

Maria
8/27/17, 10:27 AM
#11

#10 Det låter som en rimlig förklaring men visst är det lite "klantigt" eller vad man ska  kalla det?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kaj
8/28/17, 9:31 AM
#12

Det enda sätt ni kan ha samma mailadress på är om båda har lösenordet till kontot. Då kan man logga in på flera datorer.

I detta fall skulle jag dock tro att hon har angivit fel mailadress (nämligen din). Det som är underligt är ju att du säger att både du och hon får samma mail.
Om det verkligen är så skall du genast kontakta Microsofts support (hotmail och outlook) för då är något rejält fel. Om ni inte båda har samma lösenord så skall ni absolut inte få samma mail utan det skall bara gå till den som har skapat kontot och som har det rätta lösenordet.

Record
8/28/17, 11:49 AM
#13

Vid i hopslagningen av mail från Hotmail till gemensamt Outlook, med samma namn "Maria" då det tidigare varit två mail-bolag, kan det nog hända en del, oftast är mailkontona (POP3) knutna till ett huvudkonto för att säkerställa att inget blir fel.

Annons:
papa-bear
8/28/17, 12:32 PM
#14

#11 är det bara från de bolagen som du nämnde i början som mailen kommit från, eller har du fått från andra ställen som egentligen är adresserade till din namne?

haveriet i det här måste vara att kontrollen av unika adresser fallerat när kontot skapades, för det borde fungera så här:

om någon skickar ett mail till någon med en adress, ex hotlook@outmail.net, så skickas mailet från avsändaren till sorteraren på outmail.net, som där blir förvirrad när det blir tydligt att hotlook används av flera mottagare, vilket som sagt inte borde vara möjligt, så vad göra då, det går ju inte att skicka ett leveransfelmeddelande till avsändaren när adressaten finns, äsch, vi skickar det till alla hotlook, så kommer det i alla fall fram till rätt mottagare. så att mailen kommer till flera mottagare pga att kontrollen av unik adress fallerat när kontona skapats är inte underligt.

det är ju inte bara adressen som styr vart du hämtar mailen, du har ju ett användarnamn och lösenord till pop och smtpservrarna, de som hanterar in och utgående trafik, nu vet jag inte hur det fungerar på hotmail och outlook, men på det stadsnät där jag har min mail har vi ett användarnamn och lösenord som inte är mailadressrelaterat, så om den som sorterar mailen skickat ut dem till inboxarna, så borde det inte spela någon roll på vilket konto det blivit sorterat till, om adressen är den samma på kontona, eftersom var och en loggar in på sitt konto med sina användarnamn och lösenord, och så vitt jag vet så skriver man inte in användarnamn och lösenord till adressen dit man vill ha bekräftelser och annat skickat till sig.

Maria
8/28/17, 12:38 PM
#15

#14 Det är bara från de bolagen och allt handlar om köp på nätet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kaj
8/28/17, 1:42 PM
#16

#15 ser du och den andra alla andra mail också eller är det bara mailen från dessa 2 bolag ni båda ser?
Om du kan se den andra personens alla privata mail eller hon kan se alla dina mail då är det illa (men det skulle förvåna mig ordentligt om det är så) och du skall OMGÅENDE felanmäla detta till supporten för din hotmail/outlook. Inte till Klarna eller H&M för dom sänder bara ett mail till den adress som man uppgivit vid köpet och dom har inget med att ett konto ev. har dubblerats hos Microsofts hotmail/outlook tjänst.

Maria
8/28/17, 2:44 PM
#17

#16 Nej det är bara dessa "nätköp" och inga andra mejl.

Hur kommer man i kontakt med Outlook support?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

beem
8/28/17, 5:19 PM
#18

Gå in i din mail och klicka på frågetecknet uppe till höger. Scrolla sen ner till Hjälp.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Maria
8/28/17, 5:43 PM
#19

#18 Ah, tack🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
8/28/17, 9:10 PM
#20

Ts, om du surfar in i din mejl med din webbläsare och om du använder nån av de listade webbläsarna, så skulle det kunna finnas en chans att du råkat ut för detta.

"Forskare avslöjar säkerhetshål i våra mest populära webbläsare

Chrome, Firefox, Safari. Ingen tycks ha kommit undan. Allvarliga sårbarheter i webbläsarna gör att hackare kan kopiera användaren".

Kanske är minimal risk men tänkte dela ändå.

https://techworld.idg.se/2.2524/1.687680/forskare-webblasare

Annons:
Maria
8/28/17, 9:33 PM
#21

#20 Tack men det känns inte som jag har blivit hackad utan att det snarare är någon miss någonstans.. Jag har ju t.om. pratat med tjejen i fråga ;-)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
8/28/17, 9:49 PM
#22

#21

Jo jag vet du pratat med henne. Men hon kan ju råka illa ut hon med. Va bara en tanke.

Maria
8/29/17, 8:16 AM
#23

#22 Absolut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

obvk
8/31/17, 5:28 PM
#24

Hej  Marria! gå in på ditt hotmailkonto och byt lösenord.

Maria
8/31/17, 6:05 PM
#25

#24 Hur skulle det kunna hjälpa?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JonasDuregard
8/31/17, 10:32 PM
#26

Ni kan omöjligtvis ha samma mailadress. Du skulle få _alla_ hennes mail och hon skulle få alla dina mail om ni hade samma adress. Det borde ni rimligtvis ha märkt båda två på fler sätt än ett par enskilda mail. 

Förklaringen är endera att hon misstar sig och inte fått mailen eller så har hon råkat skriva in både sin egen och din mailadress när hon registrerat sig hos klarna etc. och mailet skickas därför till båda. 

.

Be henne skicka ett mail till dig så ser du vad hon har för adress🙂

papa-bear
8/31/17, 10:42 PM
#27

det kan ju vara så att "den andra" har skapat mailkontot enkom för att få sina bekräftelser från de ställen hon anmält adressen till, i övrigt kanske hon använder andra plattformar för sin kommunikation, därför som "vår" maria inte får några andra mail.

Annons:
Maria
9/1/17, 6:16 AM
#28

#26 Fortsätter det så ska jag be henne skicka ett mail men sedan vi pratades vid så har jag inte fått något nytt eller så har hon slutat handla😃 Javisst borde vi få all varandras mail om vi hade samma adress.

#27 Så kan det också vara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kaj
9/1/17, 9:51 AM
#29

Som nämnts ovan. Det har inget med om slutar handla eller ej.
Ni KAN INTE ha samma mail adress. det är helt omöjligt såvida inte både du och hon har delat med er av lösenordet till en specifik mail adress som ni sedan använder på olika datorer. Men i detta fall kan vi utesluta detta då ni ju uppenbarligen INTE känner varandra.
Jag kan heller INTE tro att du får hennes bekräftelse mail från ex Klarna och att hon får exakt samma mail från Klarna. När man registrerar sig på Klarna så loggar man in med Mobilt bank id. Detta kan ni omöjligen ha samma med eftersom den tekniken bygger på certifikat med era personnummer. Dvs ingen annan än du kan hämta ut ett certifikat på ditt personnummer. Det är omöjligt
Du anger ingen e-post adress i Klarna heller. Om du vill koppla ett bankkonto eller kreditkort till ditt Klarna gör du det via din internet bank och INTE via Klarna

Så det enda som kan göras vid ett köp via Klarna är att man anger sitt Klarna och loggar in sig via mobilt bank-id - här kan det alltså aldrig bli fel användare.
Sedan kan du ange din e-postadress vid köpet och det kan i princip vara vilken e-postadress som helst - här finns ingen kontroll. Dit kommer sedan en bekräftelse sändas på ditt köp men inget mer egentligen. Den enda som kommer kunna se det mailet är den som äger e-postadressen och det kan BARA vara en person. Allt annat är nonsens.

Så det enda som kan ha hänt är att hon av misstag angivit DIN epostadress och att du då får en bekräftelse på köpen. Men alla köp går ÄNDÅ via hennes Klarna konto som inte har något med dig att göra. Hon har antagligen missuppfattat det hela genom att säga att hon har fått bekräftelse på sitt köp - dock inte via epost utan via att logga in på sitt Klarna konto och där se köpet. Om hon har avisering från Klarna så sänder dom ut mail till hennes registrerade adress och inte din epost adress.

Så konklusion - ni kan omöjligen ha fått exakt SAMMA epost meddelande. Möjligen har du fått ett om bekräftelse av köp (för att hon angivit din adress av misstag) och hon har fått ett från Klarna som finns i hennes registrering hos Klarna. Dessa 2 mail kommer vara helt olika till innehåll och e-postadress men kan ju uppfattas som samma eftersom båda typ är en bekräftelse på ett köp av något slag.

Gör så här - be henne att ange sin e-postadress till dig i detalj.
Jämför nu tecken för tecken med din egen e-post adress å bör du se att det är MINST ett tecken som skiljer er åt.
Be henne sedan att kopiera sitt mail i detalj precis så som det såg ut då hon fick det (möjligen genom att maskera bort ev. kontonummer och annan personlig information). Jämför sedan det mailet med det du har fått.
Nu kommer du antagligen se att det är 2 olika mail men budskapet kan verka vara samma.

kattöga
9/1/17, 11:22 AM
#30

#29  Vill bara säga: Jag får mejl från Klarna, när mina fakturor betalats. 
Minns inte i vilket skede jag angav min mejladress till dem, men jag tror att det kan ha varit när den "nya funktionen" kom, då man bara med "ett klick" kan betala…. (nåt sånt va det i alla fall…)

Edit: Jag kan nog ha glömt o missuppfattat…? Avsändare på mejlen är Klarna - men kan de ha fått min epostadress via företaget jag köpt varor? 

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Kaj
9/1/17, 12:07 PM
#31

Det vanligaste är att fakturan sänds till den epost adress du angav vid KÖPTILLFÄLLET alltså på butikens köpformulär (annars kommer den med vanlig post).
Den nya funktion du nämner är att du via Klarna DIREKT (betala med ett klick) via din bank kan koppla ett konto till ditt Klarna. Då kommer beloppet dras automatiskt från det kontot då du genomför ett köp och ingen faktura sänds ut till dig. Om du loggar in på Klarna kan du se din köphistorik men du kommer aldrig se några obetalda fakturor där du valt alternativet Klarna Direkt vid ditt köp.

kattöga
9/1/17, 1:07 PM
#32

#31 Tack! :)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

papa-bear
9/1/17, 1:10 PM
#33

Kaj, jag brukar inte ifrågasätta dina kunskaper, men när det gäller shopping och betalning via Klarna verkar det som att du inte kan den kedjan.

Naturligtvis registrerar man sig med lev.adress och sådant på shopsajten, även mailadress för att få en bekräftelse vid beställning och leverans. Det är när betalningsalternativet kommer upp som det är annorlunda, för där skickas man iväg beroende på om man betalar med kort, internetbank, klarna eller ev, sajtens egen fakturalösning. kort och internetbank är ju självklara, banken, 3dsecure eller ett som jag inte kommer på nu, där är det ju inloggning eller kortuppgifter som gäller. klarna fungerar som ett kreditinstitut mellan mig och säljaren, och ligger ute med pengarna fram till ett datum där du betalar till klarna, därför är du registrerad hos dem med folkbokföringsadress och en mailadress dit de skickar mailet där betalning antingen bekräftas eller så ger de dig de olika alternativen för betalning. de skickar även ut ett tack för betalningen när betalningen är gjord.

Kaj
9/1/17, 2:24 PM
#34

#33 - är ju iofs det jag skriver.
Men jag var osäker på om man angett en epostadress hos själva Klarna. Jag kan nämligen inte hitta någonstans på deras sida då jag är inloggad där jag faktiskt kan se den eller ändra den. men det kanske beror på att jag reggat mig för Klarna direkt för då får jag aldrig några fakturor eller mail från Klarna.

Hur som helst ändrar det inte Marias fråga. Hon kan Inte äga samma e-postadress som den andra personen. Dom 2 måste ha olika adresser

Annons:
papa-bear
9/1/17, 3:32 PM
#35

jag loggade in jag också, för att understödja det jag ville få fram, men det verkar som att de tagit bort personuppgifterna, det enda jag hittade var vilket kort som skulle användas vid eventuell "klicka för att betala nu", och enda möjligheten att de kunnat få reda på det är att jag är nordeakund, och nordea är ju inblandad i klarna på något vis.

Kaj
9/4/17, 8:05 AM
#36

#35
Precis. Du får tillgång till funktionen "klicka för att betala direkt" genom att via din bank (Nordea i ditt fall) lägga in en autogiro till Klarna. Jag gjorde det en gång för länge sedan vid ett köp där jag då kunde anmäla mig för det valet och då togs jag till min bank och la in Autogiro på Klarna.
Det är nog inte ditt kortnummer som står där utan ditt bankkonto skulle jag tro.

papa-bear
9/4/17, 11:17 AM
#37

jo precis, bankkontot är det, men jag har aldrig valt att klickbetala, vad jag vet, så de har väl förberett utifall. 🤑

men eftersom jag har 2 konton, borde ju bägge stå där, jag har ett huvudkonto och ett som jag använder vid näthandel, och vill välja det om jag ska klickbetala någon gång i framtiden.

Kaj
9/4/17, 3:21 PM
#38

#37 - du måste ha valt den funktionen. Klarna kan aldrig gå in på din bank och registrera en autogiro. Det vore olagligt och din bank kommer enbart tillåta att du gör det alternativt att du ger en fullmakt till en leverantör att få lägga in en autogiro.

Jag kommer inte ihåg längre hur jag gjort men har som sagt för mig att jag vid ett köp såg denna möjlighet och då därifrån valde att via mitt bank-id lägga till ett autogiro.
Jag gjorde det därför att då behöver jag ju aldrig logga in på Klarna och se ifall jag har några obetalda fakturor och ev. riskera att få fördröjningsavgift.

Zepp
9/7/17, 11:23 PM
#39

Eh, ni har inte samma mail.. utan hon har uppgett sin och din mail till de företagen.

Därför får du oxå hennes mail.. från de företagen.

Alternativt, det är klarna som skickar fel, dvs till två adresser.

Mest troligt ligger felet hos Klarna som har två mailadresser på hennes uppgifter?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
9/8/17, 8:38 AM
#40

#39 Man kan inte uppge 2 mail på företagen när man registrerar sig utan man skriver en mailadress.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

beem
9/8/17, 9:52 AM
#41

Om det är som #39 säger borde det ju vara enkelt att kontakta Klarna och be dem kolla på dessa 2 konton.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Maria
9/8/17, 10:16 AM
#42

#41 Jag har kontaktat Klarna men de säger att det är "hon" som kund som behöver kontakta för att ev. rätta till felen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

papa-bear
9/8/17, 10:18 AM
#43

#39 ts har haft kontakt med personen vars mail hon fått, och fått bekräftat att de har samma mailadress, som klarnakunden har angivit hos klarna.

ett problem som jag sett när jag loggat in för att kolla på klarna, så verkar de ha tagit bort möjligheten att ändra uppgifterna på klarnakontot, rätta mig gärna om jag har fel, men jag såg inget när jag loggade in senast, så om möjligheten att ändra mail försvunnit, vad gör man då?

Maria
11/13/17, 9:24 AM
#44

Det var ett tag sedan sist och nu har ett nytt problem uppstått😉

Jag hade glömt av denna tråden men blev påmind då jag själv börjat använda mig av Klarna för ungefär två veckor sedan. Jag hade då registrerat mig med namn, adress och mailadress.

Fick ett mail från Klarna att min mailadress inte stämde med skrivna adressen och då mindes jag denna tråden.

Jag har nu kontaktat Klarna igen och bett att beställningarna ska skickas med pappersfaktura och så bad jag att de kanske kunde ta bort min mailadress i min registrering men det måste jag göra själv på Klarna via inställningar vilket jag inte får att fungera.

Hon föreslog att jag skulle kontakta Hotmail support och jag hittade ett telefonnummer när jag googlade men det numret fungerade inte längre.

Haha vilken soppa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

beem
11/13/17, 11:49 AM
#45

Om du har Hotmail nuvarande Outlook kan du maila.

Klicka på frågetecknet längts upp och därefter på visa mer.

Scrolla ner och där hittar du hjälp.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Maria
11/14/17, 9:19 AM
#46

#45 Tack.  Nu har jag hittat det.

Samtidigt vet jag inte riktigt vad jag ska skriva för så som jag ser problemet så har denna kvinna, med samma namn som jag, angett fel e-mailadress till Klarna eftersom det bara är mail från Klarna som kommer fel.

Nu godkänner så klart inte Klarna min mail-registrering.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

papa-bear
11/14/17, 10:47 AM
#47

#46 om du tittar i mitt inlägg som var det sista innan du tog upp den här tråden igen, #43, så ser du att jag skriver att jag inte hittar adressinställningarna, och hur skall man då kunna ändra mailen på Klarna, eftersom det även är en form av användarnamn på sidorna där du handlar och använder Klarnas betalningsalternativ, för man får ju frågan om det är du när utcheckningen dyker upp, om man valt att spara inställningarna på den webshopen, jag gjorde ett test på ett ställe där jag brukar handla, och där kan man ändra uppgifter vid frågan om det är du, jag fullföljde inte så jag vet inte om man måste bekräfta ändringarna med inloggning på Klarna, vilket borde vara det logiska,

Kaj
11/14/17, 10:57 AM
#48

#46
Du bör så klart helst få kvinnan i fråga att gå in på sitt klarna konto och ändra sin e-postadress till sin egen och inte till din e-postadress. Microsoft kan inget göra där eftersom det inte är något fel i Hotmail/Outlook.com utan bara att den andra kvinnan slarvade då hon angav din e-postadress i stället för sin egen.

Dock kan du komma runt problemet i Klarna genom att i hotmail/outlook.com lägga upp ett alias till din e-postadress. Detta alias kan du kalla vad du vill för under ytan kommer det fysiskt kopplas till ditt riktiga e-postadress hos hotmail/outlook.com.
Klarana kommer dock bara se ditt alias och om ingen annan använt det som e-postadress så kommer dt funak och Klarna mail och fakturor kommer då komma fram till din e-post i hotmail/outlook.com. Du kan ha  många olika aliasnamn i hotmail/outlook.com just för att du kanske inte alltid vill skylta med din "riktiga" e-postadress överallt. Under ytan går dock alla mail från dina alias fram till din riktiga e-postadress men ingen annan än hotmail/outlook.com vet vilken den är (ja och så du förstås).
Du lägger till ett eller flera alias under kontohantering på ditt e-postkonto.

Annons:
Maria
11/14/17, 10:59 AM
#49

#47 Jag hittar heller inte hur man kan ändra mailadress. Jag har ingen annan adress att ändra till så enklast för mig är ju att ingen mail alls är angiven till Klarna utan att jag får pappersfakturor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
11/14/17, 11:47 AM
#50

#48 Ah tack för tips. Jag ska be sonen hjälpa mig med det.

Jag har kontaktat kvinnan men hon lät måttligt intresserad och sa bara att det är hennes mejladress.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

papa-bear
11/14/17, 3:40 PM
#51

tycker fortfarande att det är konstigt att er maildomän inte kände av att namnet var upptaget när den andra personen registrerade adressen,

Maria
11/14/17, 4:03 PM
#52

#51 Du menar att själva Outlook skulle känt av när hon registrerade sig med sina uppgifter hos Klarna? Att det inte stämde med övriga saker som gatuadress etc?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
11/14/17, 4:13 PM
#53

#52Personen menar att ni borde inte kunna ha gjort likadana mailadresser på samma domän dvs båda på outlook

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
11/14/17, 4:20 PM
#54

#53 Fast det har vi ju inte. Då hade vi ju fått all varandras mail  och inte bara från Klarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kaj
11/14/17, 4:21 PM
#55

#50

Om det är din mailadress hon angivit så kan du ju säga till henne att hon begått ett bedrägeribrott genom att använda din personliga webbadress och att detta är åtalbart om du väljer att göra en polisanmälan.

Naturligtvis har ingen annan person rättighet att ange din personliga emailadress någon stans överhuvudtaget. Då är det ett bedrägeribrott

Annons:
Fridaaaa
11/14/17, 4:26 PM
#56

#54 Jag tolkade det som att ni hade samma mailadress, eftersom det står så i huvudrubriken?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
11/14/17, 4:27 PM
#57

#55 Fast det är väl förmodligen bara ett misstag och hon verkade inte så intresserad av att lösa problemet.

Detta är ju inget jätteproblem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

beem
11/14/17, 5:37 PM
#58

Du kan ju alltid ta bort din mail hos Hotmail och skapa en helt ny. Eftersom den andra kvinnan inte verkar bry sig är det väl enklast att göra så.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Maria
11/14/17, 5:56 PM
#59

#58 Så kan man såklart också göra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
11/14/17, 9:27 PM
#60

#56 Fast det är nog alla i tråden överens om att det inte är så ;-) Problemet är på "lägre" nivå så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
1/25/18, 9:06 AM
#61

En liten uppdatering.

Jag får inga mail från Klarna längre så antingen har denna kvinna slutat att handla😉eller så har hon på något sätt fixat med sin mailadress.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Veda
1/25/18, 9:05 PM
#62

Så skönt att det verka reda upp sig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: