Annons:
Etiketthårdvara
Läst 674 ggr
SimsBrooke
2017-09-17 16:59

Spel och streaming = Laggning

Hej! 

Jag har ett problem, jag har Windows 10 och jag har ett problem. 

Jag kan inte kolla på Dplay och sen sitta och spela ett datorspel(tex Sims eller andra tyngre spel). Det laggar verkligen sönder och det går inte alls. Vad kan detta bero på? 

Jag har kunnat kolla på tex dplay och spelat samtidigt.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Kaj
2017-09-18 12:09
#1

Detta problem brukar vara relaterat till din hårdvara.
Ex hur mycket RAM minne du har och vilken typ av DDR minnen. Har du DDR3 minnen så klarar dom mindre än DDR4 minnen som klarar fler samtidiga appar.
Sedan är det beroende vilken processor du har.
Även andra saker som vilken typ av disk du har med mera kan påverka.

Sedan kan det även vara inställning i spelet. Om du kör på högsta upplösning så lär du få problem med att samtidigt köra andra saker som ex DPLAY. Pröva då att dra ner upplösningen i spelet så kan det gå bättre.

Fråga har du kunnat köra DPLAY och spelet samtidigt på den dator du har nu men på en äldre version av Win 10? Om så är det mycket konsigt eftersom Win 10 normalt är snabbare än sina föregångar.
Har du i så fall kört igenom datorn efter virus/spam/spionprogram som ev. ligger och tar upp prestanda för dig.

Högerklicka på taskbaren längst ner och starta upp "aktivitetshanteraren"
Under fliken Processer ser du om något av minne, CPU, disk eller nätverk är överbelastat.
Under fliken Prestanda får du en grafisk presentation av din prestanda.
Under fliken Apphistorik kan du se vilka appar som förbrukat mest datorkraft
Under Autostart kan du se vilka appar som drar igång vid uppstart av Windows. Där skall inte finnas några obscyra program för det kan peka på just virus/spam/spionprogram

Upp till toppen
Annons: