Annons:
Etikettinternet
Läst 881 ggr
[nollsju]
10/6/17, 8:02 PM

Facebook statusbakgrunder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar hur man får dom nya bakgrunderna på Facebook? Jag ser massa folk använda bakgrunder i sina statusar som inte jag har. En kompis till mig sa att hon bara dubbelklickade på dom små rutorna för att få fram dom men det funkar inte för mig, varken på datorn eller telefonen…

Annons:
Aleya
10/6/17, 8:09 PM
#1

Jag får alltid fram dom då jag skriver ett inlägg, en klickar jag en gång på den bakgrunden jag vill ha. Men skriver man många tecken så funkar inte bakgrunden.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
10/6/17, 9:27 PM
#2

Jag har inte alla bakgrunder som jag ser vissa använder heller :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaj
10/9/17, 8:27 AM
#3

Dom finns där då du skall börja skriva ett inlägg. Du ser dom inte förrän du börjat skriva första tecknet då dyker dom upp. Dom finns bara då du skriver NYA inlägg inte då du svarar på någons inlägg.
Inlägget får inte vara för långt. Är det mer än ca 80 tecken försvinner möjligheten till bakgrund.

Fridaaaa
10/9/17, 8:28 AM
#4

#3 Alla finns inte där bara vissa- Precis som ts visar på bild.
Sett andra som haft andra bakgrunder än vad jag har.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaj
10/9/17, 8:33 AM
#5

Inte för att jag vet men det skulle jag tro beror på att Facebook slänger ut olika bakgrundsbilder vid olika tillfällen slumpvis.

Fridaaaa
10/9/17, 8:34 AM
#6

#5 Borde inte alla få dem då?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Kaj
10/9/17, 8:46 AM
#7

Jo men vilka färger och mönster kan säkert slumpas ut av Facebook så man får lite olika varje gång - men jag vet inte men det verkar så.

Alla skall dock ha dom i någon form - se mitt svar ovan.
https://www.facebook.com/help/1824001514537829

Jag tar för givet att man har uppdaterat sin Facebook app till senaste versionen. bakgrundsfärgerna kom för över ett år sedan men kör man en gammal facebook version finns dom så klart inte med. Att gå via webben direkt till facebook så finns dom alltid med.

Fridaaaa
10/9/17, 9:54 AM
#8

#7 Du har nog missuppfattat inlägget. Står inte att TS inte har bakgrundfärger alls :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[nollsju]
10/9/17, 1:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är ett exempel på dom nya bakgrunderna som jag inte har. Men jag har dom "gamla" som tydligt står i inlägget, det är dom här nya jag inte har. 

Jag har uppdaterat appen till den senaste uppdateringen, men jag har fortfarande dom gamla.

Fridaaaa
10/9/17, 1:46 PM
#10

#9 Är samma för mig, både på datorn och app :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

beem
10/9/17, 1:51 PM
#11

Jag upplever att nyheter på FB inte kommer till alla på samma tid. Uppdateringar  som min kompis har kan dröja mycket längre för mig och omvänt.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: