Annons:
Etikettwindows
Läst 714 ggr
felixhaljeskog
2017-10-10 17:13

Tillfälliga filer

Hej!

Nu e de så att mitt lagringsutrymme äts upp av mina "tillfälliga filer", den går upp på typ 150-200gb på några dagar, vilket får min dator att krascha, eller jag tror det är det som orsakar krascherna iallafall, för det slutar så fort jag rensar bort dom tillfälliga filerna. Det jag undrar är om det går att göra så att dom tas bort automatiskt? Eller vad fan som kan orsaka så att det går så fort för det att ta upp minne på min hårddisk?

Tack på förhand!

Annons:
Tobbe_490
2017-10-10 19:07
#1

Hej,

Jag har också problem med att minnet äts upp. Ladda ned Windirstat för att se vad som tar upp minne. Diskuterar detta i mitt tidigarare inlägg.

felixhaljeskog
2017-10-11 15:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Lägger in här också då:

Mitt "tillfälliga filer" minne har gått från 0-16gb på några timmar nu. och det verkar vara det på bilden som håller på att jävlas, vad är det?

[VSK]
2017-10-11 19:51
#3

Lås pagefile på statisk storlek (samma värde för min och max) och släng in ett SD minneskort eller mini-USB minne och redigera sökvägen dit för temp mm.

felixhaljeskog
2017-10-11 19:56
#4

#3 Fast de ska väl inte behövas? En dator ska väl inte äta upp så mycket minne på så extremt kort tid? Är uppe i 60Gb idag, så väldigt snart har jag inget minne kvar i datorn.

[VSK]
2017-10-11 21:00
#5

#4

Nä det stämmer, det skall inte behövas, men nånting lär du ju börja med iaf. 

Buffrar datorn utan internetförbindelse? 

Kolla vilka program som verkligen startar upp när du startar datorn.

Upp till toppen
Annons: