Annons:
Etikettövrigt
Läst 339 ggr
Silver83
10/11/17, 5:37 PM

Hjälp med pekplatta

Jag behöver hjälp med hur jag ställer in pekplattan. Har kollat på inställningar, men inget där verkar hjälpa.

Som det är nu så "klickar" pekplattan så fort jag rör vid den. Jag vill enbart använda knapparna på den till att "klicka" med. Som med en vanlig mus. Men som det är nu så används hela stora rutan till att klicka med också, eller hur man nu ska förklara det…

Någon som är bättre på datorer än vad jag är som kan hjälpa till?

Annons:
Kaj
10/12/17, 12:37 PM
#1

Vad har du för dator? Vad har du för operativsystem?

normalt ligger detta under konfigurera mus och pekdon - Kontrollpanelen, Enheter och skrivare  - Mus

där brukar man kunna slå av att pekplattan inte skall reagera på klick. Men även att man skall dubbelklicka för att det skall gälla, vilket område på plattan som skall gälla för klick och mera. Det beror på vilka drivrutiner du har installerat. Har du bara Windows egna (givet att du nu har Windows förstås) är det inte säkert att alla konfigurationsinställningar finns med. Då måste du hämta hem drivrutiner och program för pekdonet/plattan från leverantören och installera

Silver83
10/12/17, 12:49 PM
#2

Det där lät avancerat… 😮

Men tack och lov löste det sig igår kväll. Efter att jag fått diverse spel över det hela… Ska bara komma ihåg hur jag gjorde ifall det händer igen… 

Tack ändå för svar! Då vet jag vad som gäller om mitt problem uppstår igen och det inte går att lösa.

Upp till toppen
Annons: