Program för PC

Antivirusskydd

2017-10-23 19:38 #0 av: Tismon

Så mitt antivirusskydd har gått ut och jag tänkte köpa nytt. Det jag använde var McAfee men jag tänkte kolla om det finns bättre virusskydd innan jag bestämmer mig för att lägga pengarna på något. Vad rekommenderar ni? 

Anmäl
2017-10-23 19:50 #1 av: Sindri

Har kört med Avast i många år. Gratisversionen först men nu med Avast Pro.

Anmäl
2017-10-23 20:58 #2 av: Jbgs

Ska inte norton va det bästa ? Dock dyrt

Anmäl
2017-10-24 12:50 #3 av: Kaj

Har du Windows?
Windows defender - har även en brandvägg.

Det ingår redan ett gratis antivirus/spam skydd där så varför köpa. Det blockar allt du behöver såvida du inte är ute på en massa pirat, porr, stulna kod siter. Men då hjälper och andra sidan knappast något annat köp-program heller utan då är det bara ditt sunda förnuft som gäller.

Anmäl
2017-10-24 15:23 #4 av: Record

Är verkligen Windows två virusprogram gratis? Får ständigt memo att ansluta mig till nedladdning med datapriser från MS.

Kanske är det liknande som Overdrive, I starten var det 89GB fritt, numera är det 5 GB, sedan kostar det,  med MS datapriser-tekniken.

Anmäl
2017-10-24 15:52 #5 av: VSK

Datapriser har endast med om man är uppkopplad via 4G mm (betaltjänster). Surfar man via datapriser så får man även mindre sk "spioneri" (läs reklam och annat grafiskt lull-lull). Går att lura ehh justera Windows 10 så det tror man surfar via 4G även om man går via RJ45, har jag hört. 

Sen beror nog det på vilken version man kör med Defender. Defender numer är ordentligt utbyggt och har massor med skydd (på pappret iaf). Kör man Home eller Pro så bör det inte kosta nånting. Ska samtidigt säga att det här är endast nåt jag snappat upp, så det kanske inte stämmer till 100%. Kör med annan lösning själv. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2017-10-24 22:50 #6 av: Record

#VSK, tror det stod "datapriser med tillkommande avgifter". Kör via markbundet nät. Ja de tror mycket. om de läser sina script.txt-filer. Gapskrattar

Anmäl
2017-10-25 09:10 #7 av: VSK

Fast tro ska man ju göra i kyrkan Cool

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2017-10-25 10:28 #8 av: Kaj

#4 - Ja Windows Defender och Windows brandväggen är inbyggda i Windows och helt helt gratis - inga kostnader what so ever.

Anmäl
2017-10-25 16:46 #9 av: Tismon

Hmm ja, nu vill jag gärna kunna skydda alla mina enheter och inte enbart mina PC :) Gärna det bästa skyddet man känner till eftersom min mamma är överskeptiskt. Så om jag förstått det rätt, norton?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.