Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 665 ggr
[rolnor]
2017-11-02 19:10

Microsoft Office

Mitt office-paket gick ut så jag betalade för en ny period och tankade hem programmen och installationen verkade gå korrekt till. Men nu när jag startar t.ex. Word så är det ändå den gamla versionen och jag får meddelandet att jag behöver betala för en ny period. Vad kan vara fel?

Annons:
Kaj
2017-11-03 08:38
#1

Vilken version av MS Office betalade du för?  - Office 365???
Har du loggat in på ditt Microsoftkonto? Där hittar du information om den version du har rätt att installera vilket alltså bör vara den senaste dvs Office 2016 som ingår i en Office 365 prenumeration.
Du kan pröva och starta ett Office program ex Word. Gå till Arkiv och sedan Konto. Där har du en spalt i mitten som heter produktinformation. Där står om din produkt är aktiverad eller inte. Här kan du även klicka på möjligheten att söka efter nya uppdateringar vilket kan vara bra.
Du kan även ange en produktnyckel här (den hittar du på ditt Microsoftkonto när du loggat in där https://live.com - uppe till höger på din inloggningsbild välj "visa konto"). 

Sist - du har här möjlighet att ringa Microsofts support. Dom brukar svara direkt och kan vägleda dig igenom ditt problem.

Kaj
2017-11-03 08:41
#2

PS. Du tankade väl hem installationen från ditt Microsofts-konto då du var inloggad på live.com? Det är därifrån som du har en installationsfil för ditt Office konto.
Har du en Office 365 prenumeration behöver du normalt bara tanka hem installationen en gång och det är första gången som du köper programmet. Därefter sker en uppgradering automatiskt då du förlänger din prenumeration så man behöver inte bry sig.  Jag har dock upptäckt att jag måste trigga söka efter nya uppdateringar manuellt via något av Office programmen för att få nya versioner. Det räcker att göra det från  vilket av Office programmen som helst så uppdateras hela familjen sedan.

[rolnor]
2017-11-03 10:19
#3

Tusen tack, när jag startar word så ber den om en produktnyckel, kanske kan jag hitta den där du föreslår, ska kolla detta.

Upp till toppen
Annons: