Annons:
Etikettfildelning
Läst 1687 ggr
DanneboiDator
11/10/17, 7:25 PM

piaratebay

Okej hej jag har börjat med att ladda hem lite filmer o serier och sånt jag går på dem med mest nerladdat och bra komentarer är det bra att gå på? har uttorent men ingen vpn behövs det verkligen?men är pirate bay bra vad anser ni? skriv vad ni tycker 😃

Annons:
[VSK]
11/11/17, 12:29 PM
#1

Ja det är bra om man jobbar med att dela ut fejkade filmer/spel/program för att samla bevis inför rättegång. Dvs din torrent tror att NN delar ut diverse fragment till tex film men i själva verket så är det fake. 

Ska man använda sig utav VPN så lär man se till så att inte IP läcker information från källa till mål. 

Sen tror jag att de som bakar in virus, trojaner och annan fulkod i diverse material tycker piratbukten är kanon för att sprida sina verk.

DanneboiDator
11/11/17, 2:23 PM
#2

#1 vänta vad menar du med fakade filmer? men det brukar väl inte va virus i filmer som man laddar ner`?

papa-bear
11/11/17, 10:02 PM
#3

några gånger som det varit något suspekt med i datamängden jag laddat ner, har virusprogrammet kastat ut nedladdningen från torrentprogrammet, så har du bra skydd bör, jag säger bör, det inte vara någon risk, men all nedladdning sker på egen risk. oftast har det varit något program som blivit smittat, filmer har jag aldrig haft något problem med, inte ens med antipiratbyrån. 🎧

DanneboiDator
11/11/17, 11:18 PM
#4

#3 jag har windows defender antivirus

TheaV
11/12/17, 2:46 AM
#5

Som de andra säger, det är både olagligt och du riskerar virus men om du är medveten om det så är väl pb lika bra som vilken annan sida som helst.

[VSK]
11/12/17, 10:03 AM
#6

#2

Att virus och annan fulkod kan spridas via videoklipp är ju ingen nyhet. Om du visste hur mkt skit som spridits via reklamklipp tex.

Vissa som vill sätta dit fildelare kan få speciell tillåtelse att sprida materialet, men man kan även lura torrentprogrammet att det är en viss film tex som delas ut men i själva verket så är det helt värdelös filfragment som delas ut. 

Jag förmodar att det inte är moster Berits semestertripp till kanarieholmarna 2017 du laddat ned. 

Jag själv har laddat ned massor med filmer en gång i tiden. Men det gjorde jag enbart för att se om filmen var värd att köpa eller inte. Var filmen skräp så åkte den i papperskorgen. Var filmen bra gjord så köptes den på DVD (även fast jag inte sett filmen igen). Jag kan lätt säga att filmindustrin tjänat på mitt sätt. 

Numer så orkar jag inte köpa och rippa filmer men tror vi slutade räkna vid 1200 filmer (DVD). De få filmer jag ser på idag gör jag via Canal Digital. 

Nu ljög jag kom jag på för vi köpte faktiskt 4 st DVD Blue Ray härom dagen för hela 5 kr styck (Eco).

Annons:
DanneboiDator
11/12/17, 11:34 AM
#7

#5 #6 men asså det är ju roligt att ladda hem filmer jag slipper ju betala för dem min pappa säger ju att man inte kan få virus utav att ladda ner filmer men det man kan få virus av det är att ladda ner spel stämmer det?

[VSK]
11/12/17, 11:52 AM
#8

#7

Bor ni i eget hus?

DanneboiDator
11/12/17, 12:38 PM
#9

#8 jaa hurså?

[VSK]
11/12/17, 12:47 PM
#10

#9

Pm:a mig din adress så åker jag dit nästa år och plockar blommor, frukt och annat smått och gott. Det är så gott med rabarberpaj. Ni brukar väl ha rabarber? Skulle behöva en ny cykel. Har ni nån 28" ? Gratis är gott sa du nyss.

DanneboiDator
11/12/17, 1:06 PM
#11

#10 nej…

Ms_Raptorskull
11/12/17, 1:40 PM
#12

Du kan få virus av att ladda ner precis vad som helst, filmer inkluderat.

DanneboiDator
11/12/17, 2:23 PM
#13

#12 men jag är försiktig

Annons:
DanneboiDator
11/12/17, 2:27 PM
#14

men jag läser alltid om det finns komentarer

[VSK]
11/12/17, 8:34 PM
#15

#14

Att baka in fulkod i film och bild är inget konstigt tekniskt sett. Om nån väljer att sprida fulkod, hur många av kommentatorerna tror du är medvetna om att det är inbakad fulkod i den filmen de nyss laddade ned?

Hur som, din inställning är att gratis är gott och det är kul att stjäla, så jag tänker inte besvara dig mer.

DanneboiDator
11/12/17, 10:44 PM
#16

#15 men jag har inte märkt av något virus!! nej men jag gillar absolut inte att stjäla! men vad menar du självklart gillar man gratis 👍  gör inte du det?

[VSK]
11/13/17, 10:06 AM
#17

#16

Undantag. 

Nä exakt, bra virus (och annan fulkod) märks inte. Det är ju det som är meningen. Ingen här som säger att du har fulkod men vi säger att man kan få sånt när man använder torrent. Det är ju inte enbart materialet man laddar ned som kan innehålla fulkod utan även själva torrentprogrammet. 

Om du inte gillar stjäla så undrar jag och säkerligen fler som läst den här tråden vad du anser det vara när man tar andras produkter? 

Jag trodde polletten skulle trilla ned när jag tog upp blommor, frukt, rabarberpaj och cykeln.

Hur som, ha en trevlig dag.

DanneboiDator
11/13/17, 10:28 AM
#18

#17 kan man ha en gömd fullkod eller va? finns det sånna som inte syns

[VSK]
11/13/17, 10:30 AM
#19

👋

Tant Grön
11/13/17, 11:46 AM
#20

Vad in i he… När jag klickade på DanneboiDator för att titta på profilen, så laddades det ner en fil. Vad är detta ????? 😮

Annons:
Tant Grön
11/13/17, 12:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Tog en skärmdump

JonasDuregard
11/13/17, 2:18 PM
#22

#18 Om du använder till exempel VLC för att spela upp filmer är det väldigt osannolikt att du drabbas av något virus (i så fall beror det på buggar i ditt uppspelningsprogram, vilket förekommer men är ovanligt för de mest använda programmen). 

Större risk att du får ett virus av att använda μTorrent i så fall…

#0 Nej du behöver ingen VPN, det är bara ett sätt att lura av folk pengar.

JonasDuregard
11/13/17, 2:26 PM
#23

#1 "Ja det är bra om man jobbar med att dela ut fejkade filmer/spel/program för att samla bevis inför rättegång."

Samla bevis går ju alltid (tveksamt om någon svensk organisation gör det idag) men några rättegångar lär det knappast bli. 

"Dvs din torrent tror att NN delar ut diverse fragment till tex film men i själva verket så är det fake. "

Man behöver inte ens gå så långt, det räcker med att fråga en tracker vilka som delar en film så ger den dig listor på dem. 

#17 Skillnaden på upphovsrättsbrott och stöld inser du enkelt om du läser i en  lagbok (eller en ordbok till och med).  Eller om du bara tänker efter en minut. 

#10 "Pm:a mig din adress […]"

Inte riktigt OK det där… 😐

DanneboiDator
11/13/17, 4:12 PM
#24

#22 men det verkar ändå helt lugnt att ladda ner filmer på the pirate bay om man är försiktig och läser  dom bra kommentarerna eller? 😉

JonasDuregard
11/13/17, 7:14 PM
#25

#24 Så länge du inte öppnar några okända filtyper är det nog OK. Men det bygger ju på att man kollar att det verkligen är en .mkv eller så och inte en .exe med en snarlik ikon. 

The Pirate Bay har tydligen någon slags "VIP"-system som kanske indikerar mer pålitliga källor.

[VSK]
11/13/17, 9:23 PM
#26

#23

Är du uttråkad nu igen?

Nu handlade det inte om vad en tracker gör och inte gör. Läs det jag skriver. Har varit diverse artiklar på respektive datorsajt som berättat hur det går till. 

Stöld eller upphovsrätt, spela roll. 

Jonas ta och kika lite på den här länken. Återkom sen när du läst klart. 

https://www.cvedetails.com/vulnerability-list/vendor_id-5842/product_id-9978/Videolan-Vlc-Media-Player.html

Tant Grön
11/14/17, 10:07 AM
#27

Ingen som vet vad som hände mig??? Hur kunde filen laddas ner???

Annons:
[VSK]
11/14/17, 10:13 AM
#28

#27

Allt du ser på din skärm måste laddas ned för att synas. 

Varför din dator ville ladda ned just denna html-fil har jag ingen aning om. Efter en check så finns där ingen känd skadlig kod iaf.

Tant Grön
11/14/17, 10:33 AM
#29

#28 Skönt att höra att det inte var skadlig kod, för det var på jobbdatorn.

[VSK]
11/14/17, 11:00 AM
#30

#29

Ingen känd skadlig kod kunde hittas som jag skrev. Går att baka in lite allt möjligt i en bild tex. Men sitter du på en företagsdator så får man anta att systemansvarig där har dragit åt säkerheten en hel del i era datorer, så risken är ju betydligt mindre än hos en "hemmadator ala Svensson". 

100% säker är man aldrig oavsett operativsystem, men man kan ju göra det man kan för att iaf försvåra att fulkod laddas ned. 

För många herrans år sen så lekte jag katt och råtta med hackers. Detta för att optimera operativsysteminställningar och hårdvarubrandväggar, men det är länge sen nu och jag är helt off gällande detta idag, men vill iaf tala om att jag själv haft program där man implementerar valfritt material i bilder. Denna teknik har funnits i många år.

papa-bear
11/14/17, 11:24 AM
#31

#30 i bilder håller jag med om att fulkod kan implementeras, det kanske borde varnas om det igen som mycket annat, typ använd kondom och hälsofarorna med nikotin, alkohol och droger. jag kan ju ha missat det, men att fulkod har kunnat skrivas in i filmfiler har jag inte hört något om, däremot när man laddar ner från piratbukten, så skickas det ju med en massa annat skit i mappar och genvägar till andra siter som kan infektera datorn. jag brukar kolla vad som följer med i nerladdningen och bocka av allt utom det som jag vill ha, företrädesvis musiken och filmerna. nu har jag hyfsat bra lineup i försvaret, så vad jag vet har jag klarat mig hittills, peppar peppar.

[VSK]
11/14/17, 11:45 AM
#32

#31

Du måste skilja på film och menyer mm. Nu har jag inte gjort egen DVD på hundra år men du bygger ju ihop filmen så den blir komplett om du förstår hur jag menar. Jag har glömt namnet och orkar inte googla. 

Sen så används det många buggar i själva programmen som spelar upp filmerna. Bara kolla länken ovan som handlar om VLC. Finns t.o.m fulkod som programmerar om firmware/ändrar inställningar i sk smart-tv. Kan räcka man spelar upp en "felaktigt" gjord piratfilm.

Grejen är ju när ett företag åtgärdat en bugg i sin mjukvara så har "skurkarna" hittat fem nya buggar. 

Undrar om det inte var Lexmark som gjorde en blunder med sin skrivardrivrutin för länge sen och öppnade upp operativsystemet för intrång. Ett exempel av en miljon nåt sånt. 

Därför så skall man, om man är lite säkerhetsmedveten stoppa användare från att installera drivrutiner mm. Nåväl, jag har inte den kunskapen jag hade förut samt idag så är det så mkt mer skit än när jag höll på, så jag pallar inte försöka skriva nån enkel guide på vad man bör tänka på osv.

Känns inte som nån bra idé för jag tvivlar på att ens 0.1% av alla som läser den guiden kommer följa den.

Om man börjar med att alltid se till att ha operativsystem och program uppdaterade så har man kommit en bit på väg.

Som sagt, finns alltid genvägar in i ens dator på nåt sätt. En duktig snubbe med gott om tålamod och tid kan ställa till det rejält. 

Jonas Duregård verkar ju vara en fena på det här med datorsäkerhet så du kan ju fråga han om han inte kan snickra ihop nån guide 🙂

[VSK]
11/14/17, 12:03 PM
#33

För att inte tala om alla codec som ställt till det.

JonasDuregard
11/14/17, 2:07 PM
#34

Vän av ordning: Fulkod är slarvigt skriven kod, inte kod som är skadlig. 

Så fulkod är vanligtvis inte skadlig och skadlig kod är inte nödvändigtvis fulkod.  🤓

Annons:
JonasDuregard
11/14/17, 2:22 PM
#35

#26 "Jonas ta och kika lite på den här länken."

OK. Det är en lista på sådana buggar som jag nämner #22. Är den oroväckande tycker du?

JonasDuregard
11/14/17, 2:25 PM
#36

#32 "Jonas Duregård verkar ju vara en fena på det här med datorsäkerhet så du kan ju fråga han om han inte kan snickra ihop nån guide Glad"

Kort guide: Använd aldrig datorn till någonting. Se särskilt till att aldrig ansluta någon spänningskälla som ett batteri eller ett eluttag till din dator. Om du har en laptop kan du tejpa ihop den med silvertejp för att försvåra för angripare att komma åt tangenter eller andra knappar på datorn.

[VSK]
11/14/17, 2:29 PM
#37

Paragrafryttaren Jonas behöver ta ett glas kall Oboy samt en kaviarmacka och lugna ned sig lite tror jag 😉

Förstår det är jobbigt då dina skeptikerpolare hoppade av iFokus. Gör mig en tjänst är du snäll. Skriv aldrig mer till mig. Ok ?

JonasDuregard
11/14/17, 3:22 PM
#38

Hoppsan 😮. Någon har vaknat på fel sida…

papa-bear
11/14/17, 3:55 PM
#39

#38 han kanske blev biten av ekorren som han publicerade bilder på borta på minafoton. 😎😜🦸‍♂️

[VSK]
11/15/17, 8:15 AM
#40

#39

Jag förstår att du försöker göra dig lustig men tyvärr så var det inget vidare skojsigt. Nivån på ditt inlägg är lägre än Marianergravens botten. 

Du har uppenbarligen inte förstått varför den sajten finns, och du har uppenbarligen inte förstått varför jag fotar. Tittade på din sida och dina karmapoäng är väl inte så mkt att hänga i julgranen va. Skulle du uppskatta om jag gör mig lustig över din diabetes? 

Om du inte förstår varför jag skrev som jag gjorde till Jonas så blir ditt försök till skämt väldigt smaklöst.

JonasDuregard
11/15/17, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

.

Annons:
papa-bear
11/15/17, 12:18 PM
#42

#41 sure did, verkar vara olika dagar som det tåls eller inte tåls pikar, kanske skulle kolla om blodsockret är lågt, vet själv hur det är när det händer.🤫

[VSK]
11/15/17, 2:52 PM
#43

#42

Tack vad gullig du är som tänker på min hälsa. Du behöver inte oroa dig för jag har ganska nyligen gjort stresstestet (socker) och hade endast 8.5 efter två timmar (gränsen går vid 15 för att ens få gå hem vilket du antagligen vet) 😎

Ska vi fortsätta diskutera hälsa eller skall vi prata potentiella säkerhetsproblem och moralisk plikt gällande torrent?

papa-bear
11/15/17, 7:25 PM
#44

#43 det var ju du som tog upp min hälsa, så att jag svarar är väl helt normalt.

men tråden handlar ju om säkerhet och det moraliska i att använda sig av torrent, så vi återgår väl till det, vore ju dumt att stjäla tråden för att diskutera vårt.

[VSK]
11/15/17, 9:28 PM
#45

👍

DanneboiDator
11/15/17, 11:17 PM
#46

men vad är bäst gå på bio  och betala pengar  eller ladda ner filmen själv? gratis dessutom

[VSK]
11/15/17, 11:28 PM
#47

#46

Bäst upplevelse får du så klart att gå på bio. Beror väl på lite om du uppskattar allt runt omkring ett biobesök. Snackis inför filmen, dricka, popcorn och snackis efter filmen med dina polare mm. Är ju helt klart bättre upplevelse på bio, såvida man inte sitter med en fet 65" Oled och en fet hemmabioanläggning för 150 papp.

Zpookey
11/21/17, 8:37 AM
#48

#46
Bio helt klart….så att man kommer utanför huset och får träffa annat folk.

Annons:
vinylsamlaren
1/23/19, 3:36 AM
#49

Tankar mest ner musik och rockkonserter och en och annan mjukvara och har aldrig drabbats av varken virus eller andra händelser som kräver VPN.

Upp till toppen
Annons: