Annons:
Etikettinternet
Läst 1074 ggr
AChristian
12/13/17, 4:13 PM

Avinstallera Explorer?

Hej! Om man har Google Chrome, kan man då inte avinstallera Explorer till ett minimum. Den "blandar" sig i beroende på vad man gör i  Chrome´n. Vet att man inte kan ta bort den helt och hållet.

Tack!

Annons:
Kaj
12/14/17, 1:28 PM
#1

Frågor.

Vad då blandar sig i? Hur menar du där egentligen vad är det som händer? Internet Explorer skall inte blanda sig i Chrome på något sätt. Om den gör det så att sidor öppnas där i stället för Chrome t ex så skulle jag tippa på virus eller nåt men förklara gärna vad som händer så kanske vi kan ge råd

Vilket operativsystem och version har du? För att avinstallera IE måste vi veta vilken version du använder av Windows.

Här finns info hur du gör för olika versioner av Windows
https://www.wikihow.com/Uninstall-Internet-Explorer-Completely

men normalt så skall IE inte störa något. Du kan göra Chrome till din standardwebbläsare och IE kan vara kvar utan att du skall någonsin behöva se den såvida du inte startar IE manuellt själv förstås.

Har du Windows 10 har du även webbläsaren Edge med som default. Det är väl inte den du menar?

AChristian
12/15/17, 2:02 PM
#2

Det skall jag försöka förklara!

"Glömde" nämna att det händer via Thunderbird´en. Var gång jag vill länka till en hemsida från ett mail, vilket som helst där det finns en länk, så hamnar länken i Explorer´n, inte i Chrome´n. Är det normalt??? Eller kan man avinstallera Explorer´n så pass mycket så att den inte "blandar" sig?  Att ta bort den helt och hållet går väl inte. Har W. 8.1. Tack för tips, skall kolla länken.

AChristian
12/15/17, 4:46 PM
#3

Sagt och gjort! Explorer´n avstängd! Tack😃!

Kaj
12/18/17, 8:06 AM
#4

Det hade även räckt med att sätta Chrome som standardwebbläsare skulle jag tro. Det var nog orsaken till att länkarna öppnades i IE för den var nog satt som standardwebbläsare.

men bra att det funkade ändå med att stänga av IE.

AChristian
12/21/17, 5:27 PM
#5

#4 Den var inställd på standardwebbläsare…😃

Upp till toppen
Annons: