Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1806 ggr
annia1
2017-12-15 23:17

Elgiganten

Är det nån som vet en mailadress till elgigantens huvudkontor.

Efter mycket letande på nätet så hittade jag en som inte längre är i bruk. (information.cc(a)giganten.se), men så stort företag borde ju rimligen ha en mailadress. Så nån som vet.

.

Annons:
beem
2017-12-16 16:28
#1

Är det på Elgigantens hemsida du hittade den -  om inte kolla där. Du kan även chatta där och ställa frågan.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

papa-bear
2017-12-16 16:43
#2

du får nog använda de kontaktuppgifter som finns på hemsidan, eller använda formulärraden som finns på kontakta oss-sidan.

Jalking
2017-12-16 17:24
#3

Skicka ett pappersbrev då. Eller kanske hellre två eftersom Postnord slavar bort hälften av det de hanterar.
Adress från Alla Bolag:
Elgiganten
Box1264
164 29 Kista

annia1
2017-12-16 23:32
#4

Jag kommer inte ihåg vad sidan jag hittade adressen heter. Var en sida som det stod lite företagsfakta om elgiganten, bla så fanns adressen som jalking har i #3

På elgigantens sida finns ingen mailadress. Utan enda som finns på elgigantens sida är det som bla nämnts här. Att man kan chatta, man ställa faq fråga och så kan man ringa. 

Jag vet att det ibland kan vara svårt att hitta mailadresser så man kan komma i kontakt med ansvariga i företag, men om man lusläser allt på företags hemsidor så brukar det finnas en mailadress "gömd" nånstans som man kan använda, men inte där. Och jag hittar heller inget när jag söker på nätet.

.

beem
2017-12-17 11:15
#5

Ställ frågan i chatten ang mailadress.

Jag tycker chatfunktionen som flera företag har numera är suveränt.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

papa-bear
2017-12-17 13:53
#6

att ställa frågor på chat är ju snabbast, när man väl får kontakt med de som sitter och jobbar med det, kan ju vara kö ibland.

Annons:
Kaj
2017-12-18 08:23
#7

Det är telefon eller chatten som gäller.

Att ha en e-postadress är något som fler och fler går i från för tänk själv om 10 000 personer sänder in sina mail dit så blir det svårt att administrera och svara på dessa för ett stort företag som EL giganten. Chatten ger dig dessutom svar nästan omgående vilket e-post inte gör. Det är möjligt att dom även kan lämna ut en e-postadress men tveksamt.

annia1
2017-12-18 22:28
#8

Kaj som jag skrev i TS så är det till huvudkontoret jag vill ha tag i adress till alltså de som är högre upp. Att det inte står under kundservice/kontakta oss på sidan det förstår jag, men på hemsidor där man kan handla så brukar adressen till huvudkontoret finnas "gömd" nånstans, men inte på elgiganten. Jag hittar den inte heller när jag söker på nätet. 

Och det vore väldigt konstigt om just elgigantens huvudkontor går ifrån att kunna kontaktas via mail. För som det är idag så vill de flesta företag att de kontaktas via mail istället för vanlig post.

Jag fick en adress på chatten, men den går till dom och sen skulle dom vidarbefodra det, men det är inte jag intresserad av.

.

Kaj
2017-12-19 08:19
#9

#8 - det är just det. Om dom lämnar ut en e-post adress till en generell e-postlåda på huvudkontoret skulle säkerligen en mängd personer sända in alla diverse typer av frågor dit. Då skulle således ett antal personer på huvudkontoret behöva sitta där och sortera mailen till respektive mottagare. Ex till klagomål på support, frågor om inköp, frågor om produkter, frågor om leveranser etc etc. Det blir en omöjlig uppgift för ett stort företag.
Myndigheter har sådana e-postadresser därför att svensk lag kräver det. På dessa avdelningar (registratorn) sitter det en massa personer som bara har som uppgift att registrera dessa mail och sedan sända dem vidare till rätt avdelning eller person.

Chatten motsvarar just detta hos elgiganten och flera större företag. Där sitter personer som slussar frågan vidare till rätt personer. Dvs ingen skillnad mot om du hade haft en e-post adress till huvudkontoret.

Du kommer se fler och fler som går mot dessa sätt att kontakta företag fram över. Du kan räkna med att e-post kommer att försvinna mer och mer och ersättas av sociala medier som ex Facebook och chat på deras respektive hemsidor. Senast igår var en artikel i Computer Sweden om jag kommer ihåg rätt där man förutspår e-postens död inom en snar framtid (ja inte helt då men för den här typen av frågor ivf).

papa-bear
2017-12-19 10:50
#10

det finns företag som har en kontakta oss sida, med formulär för meddelanden, där man får välja vad ärendet gäller, så att det kommer till rätt avdelning på en gång, nu gör det inte det på elgiganten, så du får acceptera att de valt de sätt de valt för kontakten, och gå den väg de ber dig om, och om du inte vill göra på deras vis, är ju upp till dig, men då får du inte ditt ärende framfört.

beem
2017-12-19 11:14
#11

Jag upptäcker fler och fler företag som inte ha möjlighet att maila utan det är telefonen som gäller och hos en del även chat.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

papa-bear
2017-12-19 12:01
#12

skulle tro att det är ett sätt att få folk att tänka en andra runda och kanske inse att deras problem inte är så svårt att lösa ändå, ungefär som fyllskallar som använder sos som någon sorts helpdesk för att få tag på taxi.

Upp till toppen
Annons: