Annons:
Etikettwindows
Läst 537 ggr
Vibeka
12/17/17, 12:47 AM

Svart skärm som loopar

Hej! Varje gång jag stänger av datorn och slår på den igen så blir det en svart skärm som loopar, jag kommer aldrig in till Windows 10 inlogg?! Vad är fel och vad kan jag göra?!

Provat att uppdatera Windows10 men får felmeddelande: Kunde inte slutföra uppdateringen. 

Tacksam för hjälp!

Annons:
Kaj
12/18/17, 8:16 AM
#1

Hur har du gjort för att uppdatera Windows om du inte ens kommer till inloggningen?
Har du startat om i typ felsäkert läge eller så?

Nåväl om du kommer så långt som in i Windows på något sätt så gå till sökrutan och skriv felsökning och välj den appen. Under System och säkerhet har du en länk till Åtgärda problem med Windows update. Kör den och växla till administratörskonto när uppmaningen kommer.
Det är inte ovanligt att Windows update databasen blir korrupt på vissa datorer och den funktionen kommer nollställa databasen, hämta hem de senaste uppdateringarna igen och installera dessa.

men om du har en skärm som är svart och loopar så tyder mycket på att skärmen antingen är trasig alternativt att du behöver uppdatera drivrutinerna för skärm eller grafikkortet. Dessa hittar du antingen via Windows update (sker i så fall automatiskt) alternativt får du gå till tillverkarens hemsida och hämta hem de senaste drivrutinerna manuellt och installera.

Upp till toppen
Annons: