Annons:
Etikettwindows
Läst 710 ggr
beem
12/28/17, 4:33 PM

Avinstallera program

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är inloggad som admin.  med fullständiga rättigheter och får ibland problem när jag vill avinstallera program. 

Kommer upp ett meddelande.  Vad menas med det ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
[VSK]
12/28/17, 5:05 PM
#1

Är datorn du har din egen dator ? (så det inte är nån jobbdator eller liknande).

beem
12/28/17, 5:39 PM
#2

Det är min egen.  Jag är den ende användaren på den…minnnn 😉

Sambon har egen dator  🙂


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
12/28/17, 5:47 PM
#3

Har lite ont om tid just nu, men prova starta installationsprogrammet som admin och se om det finns alternativ där för att avinstallera. Följer upp tråden imorgon.

beem
12/28/17, 7:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det är en dag i morgon också. Jag har ingen brådska.😃

Hittade uninstall i mappen och körde den som admin. Då dyker ett nytt meddelande upp. På det verkar det som om Hexagon ingick i Daz men så är det inte. Det är ett helt fristående program utanför Daz med egen installationsfil.

Filen är på 119 MB så det är väl inte hela världen att den ligger kvar men vore intressant att veta varför det blir så.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
12/28/17, 11:58 PM
#5

Installera om programmet och avinstallera det sen.

beem
12/29/17, 11:00 AM
#6

#5 Jag ska prova med det. 

Tack och bock 😃


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
beem
12/29/17, 12:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag försökte göra en  installation och det kommer bara mer meddelanden. Nu reagerade även F secure. 

För nu får det vara så där men problemet kommer  ju att uppstå den dag jag vill använda programmet.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
12/29/17, 2:01 PM
#8

#7

Då har du ju svaret på din fråga i ditt inlägg. F-Secure anser att det programmet är skadligt och har blockerat det. Det är därför du inte kan göra nåt med vanlig admin-behörighet.

Googla om programmet ordentligt och läs vad andra skriver om det. Skulle programmet vara okej och legitmit mao, så får du vitlista det i F-Secure. 

Antar det är legitimt program du försöker installera/avinstallera och inte nåt nedladdat besudlat program?

beem
12/29/17, 2:13 PM
#9

# 8 Det är ett fullt legitimt program som jag laddar ner från Daz.3D.

Jag gör så. Tack för hjälpen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
12/29/17, 2:18 PM
#10

Du vet om att servar kan hackas och det implanteras fulkod i diverse program då och då? Har inte ditt F-Secure nån tjänst där du kan skicka upp suspekta filer till de för analys?

Du måste ju ha nån form av loggbok i ditt AV och där nån slags kod för händelsen.

beem
12/29/17, 2:21 PM
#11

#10 Bra tips. Det ska jag kolla.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
12/29/17, 2:40 PM
#12

👍

Upp till toppen
Annons: