Annons:
Etikettwindows
Läst 1307 ggr
Tobbe_490
1/4/18, 2:35 PM

Hemgrupp och skriva ut går inte längre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej,

Jag skapade förut en hemgrupp på min frus dator (win 10) och min egen (win 8.0). Det funkade bra att dela bl.a. skrivare. För ett tag sedan köpte vi en ny skrivare och det går inte längre att skriva ut. Jag har installerat den nya skrivaren  men får felmeddelande när jag försöker skriva ut. Felsökaren för hemgrupper kan inte hitta några fel. Jag vet inte om det är hemgruppen som det är fel på eller om det är något med skrivaren. Något som är konstigt är att jag försöker ta bort den gamla skrivaren (HP Deskjet) men de kommer hela tiden tillbaka. Har någon ett tips vad man kan göra?

Annons:
Kaj
1/5/18, 8:23 AM
#1

Om du installerat en ny skrivare så börja om från början är nog bäst. Alltså gör precis som du gjorde förra gången och skapa en ny delning till dina datorer.
Glöm inte att ta bort den gamla skrivaren om den inte längre finns kvar.

Sedan ett tips. Många skrivare i dag har WIFI. Då räcker det att man kopplar in skrivaren trådlöst till sin router. Därefter kan andra datorer i nätverket på den routern nå skrivaren och skriva ut.
Min HP skrivare som jag har är ex en sådan. Först mappade jag den mot min router vilket var en knapptryckning bort på skrivaren men det gick även att göra från en av mina datorer
Sedan körde jag en mappning på datorn/datorerna som vips hittade skrivaren. Därefter är det bara att skriva ut från valfri dator som jag mappat.
HP hade mycket bra steg för steg instruktioner till skrivaren för hur man skulle göra för att mappa trådlöst, mappa via USB eller till och med mappa via en ethernetkabel direkt till routern

Upp till toppen
Annons: