Annons:
Etikettövrigt
Läst 744 ggr
papa-bear
1/28/18, 10:46 AM

malwarebytes

någon mer än jag som får problem med datorn när webbskyddet slår av av sig själv i programmet? igår hände det och efter ett antal startknappsomstarter då allt segat ner sig, slog det igång igen, och allt ser ut att fungera som vanligt. någon som vet varför det händer?

Annons:
JonasDuregard
1/28/18, 4:10 PM
#1

Om jag ska moralpredika lite så är det ju så att om man har för vana att bryta strömmen till datorn för att starta om den så kommer systemet förr eller senare börja bete sig underligt/instabilt/obrukbart…

Det är en av många tänkbara orsaker till buggar som den du nämner, men det kan lika gärna vara något helt annat.

annia1
1/28/18, 7:15 PM
#2

Jonas det har inget med själva datorn att göra, det är det enskilda programmet det är fel i.

papa-bear jag har under de senaste dagarna sett att webbskyddet inte slås på. Jag har helt enkelt låtit det vara så. Men här, tror det var igår som jag märkte att det även påverkade prestandan på datorn och då stängde jag av programmet. Och har du ett antivirusprogram förutom malwarebytes så är det ju inga problem att ha det avstängt.

Varför det är så kan jag inte säga säkert, men det har troligen blivit nåt fel i senaste uppdateringen som gör att det inte arbetar korrekt, så det borde rätta till sig om några dar när det kommit ny uppdatering, för det har det gjort förut när webbskyddet krånglat.

.

JonasDuregard
1/28/18, 8:19 PM
#3

#2 "Jonas det har inget med själva datorn att göra, det är det enskilda programmet det är fel i."

Programmet har mycket med datorn att göra 🙂. Jag antar att det du menar är att det är ett mjukvarufel och inte ett hårdvarufel, vilket är troligt. Men mjukvaruproblem är den vanligaste skadan av att bryta strömmen, hårdvarufel är ovanligare. Tänk dig att hårddisken är halvvägs igenom att skriva till en fil precis när strömmen bryts, det skadar oftast inte själva hårddisken men kan ha sönder nästan vilket program som helst. 

Men som jag sa, det finns många andra tänkbara förklaringar som är minst lika sannolika.

annia1
1/28/18, 9:21 PM
#4

#3 "Men som jag sa, det finns många andra tänkbara förklaringar som är minst lika sannolika. "

Ja och som jag sa så är det mest sannolikt i en uppdatering till programmet malwarebytes som blivit fel. Vilket också verkar bekräftas på malwarebytes eget forum. 

Jag har inte läst hela den tråden som är på engelska. Men det verkar som en del kan få ominstallera programmet för att få det rätt. Men för egen del så tänker jag vänta nån dag för att se om felet rättar till sig självt med det som dom skickar ut.

Så malwarebytes är medvetna om att en uppdatering gått fel och dom jobbar på det.

.

papa-bear
1/28/18, 9:54 PM
#5

#2 jo det var exaktimento det som hände, men lagom till 22.00 började det att fungera igen, så då hade de väl skickat ut en korrigering som datorn hittade när den gav sig ut och letade uppdateringar vid den omstarten.

skönt att läsa att andra än jag upplever de här problemen. med andra ord sitter det klantiga programmerare lite överallt, swish har ju skickat ut uppdateringar ibland där den viktigaste funktionen inte fungerat, nämligen "betala".

Upp till toppen
Annons: