Annons:
Etikettwindows
Läst 1167 ggr
Dumtdethär
2018-01-29 11:04

Behöver hjälp med brandväggen

Jag får inte mina lokala filer på Spotify att fungera på varken min mobil eller min iPad mini 2/de går inte att spela upp där. Jag har mejlat en del med Spotify support och de skriver då att jag behöver göra inställningar med brandväggen. Dvs avmarkera Spotify från "brandväggslistan". Tror inställningen heter "tillåt appar att kommunicera med brandväggen" eller nåt liknande. Men det går nämligen inte att avmarkera alla rutor där. (jag har Windows 10 i hp-laptop)

Annons:
Kaj
2018-01-29 13:36
#1

Troligen kan du inte ändra allt för att du inte är inloggad som administratör

Skriv "brandvägg" i sökrutan.

Börja med och klicka på Tillåt en app i brandväggen.
Högst upp har du en knapp med en liten sköld som heter Andra inställningar. Klicka på den och ange ditt administratörskonto. Nu ska du kunna ändra på alla program och rutor
Lägg in adress till programmet spotify (troligen under program files på din C disk) om inte den redan finns där.
Pröva och se om det fungerar därefter'

Om inte så kan du återigen skriva "brandvägg" i sökrutan men denna gång starta appen "Windows brandväggen med avancerad säkerhet" med administratörsrättigheter (högerklicka på appen och välj "kör som administratör"
Här kan du nu göra alla typer av finjusteringar etc. Men denna är lite mer krånglig då den är för mer avancerade användare men att lägga till ett program bör du kunna göra och då återigen söka upp stället där Spotify är installerat och tillåta den genom brandväggen

Upp till toppen
Annons: