Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 2372 ggr
dragonstar
1/30/18, 3:31 PM

HUr funkar Word

Jag jobbar i word och undrar om jag kan ladda ner mer former gratis precis som man gör med fonts. Jag  vill ha former jag lägger text i.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Kaj
1/31/18, 8:30 AM
#1

Vad menar du med former?

Är det clipart (dom små bilderna med lite roliga figurer mm) du menar eller?
Om det är så - högst upp till höger när du använder Word har du ett litet frågetecken. Klicka på det och skriv clipart i sökrutan så får du råd om hur du lägger till flera clipart bilder.

dragonstar
1/31/18, 1:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

I mitt pogram finns en flik som heter former typ fyrkanter trekanter osv som man kan ändra storlek och färg på samt skriva text i. Jag vill ha sånt i stil med bilden jag bifogar.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Kaj
2/1/18, 8:58 AM
#3

Jag antar att du menar Figurer (shapes) som finns på fliken Infoga och där under Illustrationer.
Det går att ladda ner flera sådan till Word (se nedan) men du kan även formatera de redan befintliga ganska mycket genom att klicka på figuren. Där kan du sedan ställa in färger, belysning, teckensnitt, lutning, kontur, fyllningseffekter, textorientering och en himla massa mer saker.
Genom att markera en figur du satt in och sedan gå till fliken Format så har du till vänster i menyfliksområdet (under infoga figurer) en funktion som heter Redigera figur. Där kan du ändra figurens utseende genom att dra och fixa i de olika punkterna som figuren är uppbyggd på (redigera punkter).

Men vissa av dina figurer i ditt exempel finns ju inte så där har du ju en begränsning.

Här är en bra artikel från Microsoft (på engelska dessvärre men den finns nog på Svenska åxå) på hur du jobbar med shapes (figurer)
https://support.office.com/en-us/article/add-shapes-0e492bb4-3f91-43b5-803f-dd0998e0eb89
Lite längre ner finns där en länk till hur du kan lägga till egna figurer genom att hämta dom on-line (Find pictures and clipart on-line)
Infoga, Onlinebilder. Sök i sökfältetnär uppmaningen kommer och ange banner i sökrutan så får du ivf träff på några som ser ut som i ditt exempel ovan. Markera den eller de du vill ha och klicka på infoga.
Sök på olika begrepp som du tror motsvarar ditt behov - att jag angav banner var bara för att i ditt exempel spg det ut att vara mest banners men du kan så klart söka på vad som helst och se om du får träff på något du vill ha.
https://support.office.com/en-us/article/add-clip-art-to-your-file-0a01ae25-973c-4c2c-8eaf-8c8e1f9ab530?ui=en-US&rs=en-US&ad=US

Om just dina figurer finns med där vet jag inte men du kan ju kolla

PS det är smart att filtrera (Typ)  på clipart efter sökningen ovan för de filerna går att modifiera mer än ex ett fotografi

dragonstar
2/1/18, 6:48 PM
#4

Tack så jättemycket =) Ska kolla länkarna.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: