Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2342 ggr
EmSims4
2018-03-19 15:52

Mikrofon tar upp extremt mycket bakgrundsljud

Hej!

Har nyligen skaffat en youtube kanal där jag spelar. Men nu till problemet, min mikrofon tar upp otroligt mycket bakgrundljud!
Man hör när jag klickar på tagentbordet och musen super väl i mina videos och det är något jag vill få bort eller iallafall helst minimera mycket mer. Jag har försökt mig på att ändra inställningar, men jag vet inte riktigt vilka eller hur jag ska göra eller vart! Haha, ja som sagt. Jag kan säga att den tar upp ljud väldigt väl då jag en gång hade igång inspelningen då telefonen ringde och jag gick till ett annat rum och pratade och det lät som jag satt precis vid micken och pratade. Jag gick även på toaletten efter det, och även där hördes allt som jag var precis vid micken. Då är ändå toaletten längst bort i huset och med stängda dörrar!

Mikrofonen jag har är: superlux e205u

Är det någon som vill hjälpa mig?

Ber om ursäkt om det är i fel grupp!

Annons:
johan
2018-03-21 19:41
#1

Man brukar kunna ställa in mikrofonens känslighet. Det är också en bra idé att ha mikrofonen stående på något mjukt som en vikt handduk så du slipper få upp ljud som fortplantar sig i bordet, som musklick, tangenttryck etc.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

EmSims4
2018-03-21 20:06
#2

Jag har mikrofonen på ett stativ!

Huygens
2018-03-22 11:50
#3

Det sägs att mikrofoner görs känsliga för att fånga upp allt ljud och skicka till CIA i Langley, Virginia, USA som del av militär massövervakning. Kanske kan man skärma av mikrofonen?

En tratt eller kon runt mikrofonen. Kanske en lampskärm fodrad med raggsocksmaterial?

papa-bear
2018-03-24 09:21
#4

#3 foliehatt? 😂

johan
2018-03-24 16:13
#5

#3: Det sägs också att jorden är platt, mässlingvaccin är farligt och att månen är tillverkad av människor långt innan den moderna civilisationen. Tycker det låter som att du behöver hitta mer trovärdiga källor för din kunskapsinhämntning.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

EmSims4
2018-03-25 14:57
#6

Haha. Jag gav upp och skaffade en ny dynamisk mick och ett mixerbord. Nu är det dock ett annat problem, mitt mixerbord kopplar jag ju in micken i och sedan via USB in i datorn. Nu är det dock så på mitt inspelningsprogram så kan jag bara välja om min röst eller bakgrundsljudet ska vara med. Eftersom ljudet går via mixern, och jag kan bara välja att ha den som högtalare eller mick.. 

Hur ska jag göra för att få med båda ljuden? Inspelningsprogrammet jag har är action mirillis

Annons:
johan
2018-03-25 15:14
#7

Kan du ta ut-ljudet från datorn in till mixerbordet, mixa med din röst och ut-ljudet från mixerbordet till in-ljud på datorn och spela in det? Annars finna det program som kan slå samman flera ljudkällor till en.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

EmSims4
2018-03-25 16:33
#8

Du menar alltså att ha en kabel från datorn till mixerbordet? Det är isåfall en kabel jag måste köpa =)

johan
2018-03-25 19:43
#9

Ja, det är väl risk för det. Men en stor del av poängen med ditt mixerbord är väl just att kunna få in flera ljudkällor, tweaka volymen för var och en, och skicka ut en ihopslagen ljudström.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: