Annons:
Etikettinternet
Läst 547 ggr
[PeterTM]
3/20/18, 6:36 PM

Robotfiltret

Hallå. Jag håller på att bli helt galen av reCAPTCHA, ibland får jag sitta och klicka på bilder i fem minuter bara för att kunna öppna en översättningssida, det är inte rimligt. 

Går det att bli av med reCAPTCHA och i så fall, hur gör man?

Annons:
Kaj
3/21/18, 12:53 PM
#1

Nej för det är ägaren av webbsidan/appen etc  som lagt in det för din säkerhet

reCAPTCHA is a free service that protects your website from spam and abuse. reCAPTCHA uses an advanced risk analysis engine and adaptive CAPTCHAs to keep automated software from engaging in abusive activities on your site. It does this while letting your valid users pass through with ease

[PeterTM]
3/21/18, 5:38 PM
#2

Det var inga problem med min säkerhet innan den där skiten hamnade i datorn. Det dök upp med senaste uppdateringen av MacOS. Om det ändå var välfungerande, men bilderna är så värdelösa att jag ofta inte ser vad de föreställer alls. Jag tycker det är så jobbigt att jag överväger att sluta använda datorn helt.

Det står ju att det är en gratistjänst, ja då borde jag kunna välja bort tjänsten. Det står också att den ska skydda min website, men jag har ingen website.

Kaj
3/22/18, 10:51 AM
#3

Missuppfattade dig. Trodde du menade att du fick det när du besökte vissa webbsidor.

Jag kan inget om Mac så om du fått något installerat där som triggar  eCAPTCHA verkar det märkligt. Jag skulle avinstallera direkt om jag fick det på min Windows dator.

[PeterTM]
3/22/18, 11:29 AM
#4

#3 Ja det är därför jag frågar hur man gör för att avinstallera skiten …

Huygens
3/22/18, 11:39 AM
#5

Vad svarar dom på https://mac.ifokus.se?

[PeterTM]
3/22/18, 1:04 PM
#6

#5 Har försökt att öppna den sidan utan att lyckas.

Annons:
Huygens
3/22/18, 1:39 PM
#7

Då är det kärvt.

Kaj
3/22/18, 2:12 PM
#8

Som sagt hur man avinstgallerar på en MAC vet jag inte men dom har väl något liknande som Windows, Linux, Android …
Dvs en funktion för att lista och avinstallera program på datorn.

Upp till toppen
Annons: