Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2701 ggr
Stigfinnaren
4/10/18, 6:45 PM

Rengöring av skrivare Samsung wifi-skrivare C410W

Hej!

Jag börjar få lodräta streck på mina utskrifter från min C410W-skrivare. Jag inser att jag behöver göra ren skrivaren. Toner finns det gott om.

Bruksanvisningen är väldigt fåordig., innebärande torka rent med luddfri trasa. Om det sitter skräp på laserscanningsenheten, vad kan man göra då? Torka med tops? Det skrivs inget om detta, bara utbyte av enhet. Finns det någon på sajten som har erfarenheter och tips om åtgärder vid rengöring?

Annons:
beem
4/13/18, 7:27 PM
#1

Den bruksanvisning som följer med då man köper brukar vara väldigt fåordiga. Ibland finns det utförligare på företagets hemsida.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Stigfinnaren
4/13/18, 10:01 PM
#2

Tack, Samsung har tydligen sålt skrivarverksamheten till HP. Hittade deras instruktioner som är likvärdiga med den som kom med maskinen, vilket innebär gör rent inne i skrivaren. Hjälper inte det skall man tillkalla servicetekniker, hmmm.

Jag får väl ta ut alla delarna och se hur Laserscanningsenheten ser ut. Felsökningsförslaget är att den är repad och skall bytas. För mig låter det inte troligt.

Kaj
4/16/18, 8:49 AM
#3

Min HP laser har en rengöringsfunktion inbyggd som man kan aktivera från displayen på skrivaren.
Kolla om du inte har något liknande på din.

Stigfinnaren
4/16/18, 2:30 PM
#4

Tror inte jag har det, men definitivt värt att kolla. skall göra det.

Stigfinnaren
4/17/18, 2:43 PM
#6

Tack för länkarna. skall läsa igenom och se om jag blir klokare.

Annons:
Stigfinnaren
4/17/18, 3:38 PM
#7

Det verkar inte finnas någon rengöringsfunktion i skrivaren. De lodräta linjerna som jag får på vänster sida i utskrifterna är lite åt det beiga hållet i färg. Toner har jag 50-75% kvar, så jag tycker inte att omfördelning av toner jag ge något, men skall  skaka dem. Skall även ta ut skannerenheten och se om den är repig.

Det finns ju en hel del info i HP-länkarna, men inget som hjälper mig, tror jag.

Stigfinnaren
1/1/19, 2:24 PM
#8

Lite uppdatering av mitt problem med vertikala linjer i utskriften.  Strax innan jul blev det värre. Idag detta nya år 2019 bestämde jag mig för att titta på skrivaren på nytt. Försiktig rengöring gjorde ingen nytta, men jag skakade samtliga tonerkassetter ordentligt. Voilá linjerna försvann. Jag funderar om pulvret packar sig om man inte kört utskrifter i färg på ett tag. Indikationen var att jag fortfarande hade mer än 50% toner kvar. Jag trodde att skakningen enbart behövdes när det börjar bli klent med toner.

När linjerna kommer nästa gång så blir det en ny skakprocess. 🙂

Upp till toppen
Annons: