Annons:
Etikettprogramvara
Läst 515 ggr
Ary
2018-04-25 16:54

Libre office

Hjälp, mitt Libre office strular. Ena minuten har den plötsligt inte new times roman längre, tvingar en att använda någon random text, ändrar man byter den tillbaka. Nu vägrar den att öppna filen jag skrev tidigare idag.

Om jag avinstallerar och installerar igen - försvinner då alla mina arbeten? Ingen backup just nu.

Annons:
Novachan
2018-04-25 17:07
#1

Jag tror inte att filerna kommer försvinna men du kan lägga över alla filer på ett usb för att vara på säkra sidan. Vilket format är filerna sparade som, som du försöker öppna i libre office egentligen? Tror att datorn också kan få för sig att öppna filer med annat program än vad som är standard i filerna. Vet ej hur det går till men har varit med om det och jag kunde ändra inställningen när jag valde: öppna med och sedan välja mellan program istället för att öppna filen direkt.

_Fisken
2018-04-26 17:29
#2

Kopiera texten till Notepad. Den gör ren texten från ALL formatering. Sen kopierar du den texten och klistrar in i ett nytt dokument från Libre. Så skulle nog jag gjort.

Novachan
2018-04-26 17:36
#3

#2 Om man markerar alla text i libe office-dokumentet, högerklickar och väljer "Ta bort direktformatering" uppfylls inte samma funktion då? - ser så ut för mig

_Fisken
2018-04-26 17:48
#4

Jag kan tänka mig att dokumentet har problem på annat ställe som du inte ser. Därför tänkte jag att det kan vara bra att starta om med nytt dokument.

Upp till toppen
Annons: