Annons:
Etikettwindows
Läst 781 ggr
Hamstertjejen123
2018-05-12 13:32

Fast på reboot screen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag spelade gta och helt plötsligt började allt hacka och då stängde jag av datorn..när jag hade stängt av datorn kom *ett problem har uppstått vi startar om datorn* sen efter det kom den där reboot skärmen upp och jag kommer inte där ifrån..och jag förstår ju att man ska reboota men hur gör man?

Annons:
[VSK]
2018-05-12 13:36
#1

Verkar som din HDD/SDD gett upp, eller om nån kabel lossnat/glappar. Alternativt ditt operativsystem som fått filer korrupta. 

På ren svenska så kan man säga att UEFI inte hittar vissa filer som behövs för att starta ditt operativsystem. 

Det vanligaste man brukar göra är att starta datorn och gå in i UEFI (BIOS) och kikar om ens lagringsmediat finns listat där.

Hamstertjejen123
2018-05-12 13:51
#2

Så om det är HDD som har gett upp så kommer mina spel och allt som är det på försvinna… :/

[VSK]
2018-05-12 14:22
#3

#2

Kan vara så ja. Men det är ju inte säkert det behöver vara så. Men nånstans måste du börja felsöka.

Record
2018-05-12 22:07
#4

Datorn kanske har fått värmeslaget av den starka solen på den. 🤔

Huygens
2018-05-13 11:34
#5

#2 Dina spel kan ligga kvar, men operativsystemet är skadat. Det gör i så fall att det finns en möjlighet att rädda filerna till en annan hårddisk.

Hamstertjejen123
2018-05-13 12:15
#6

vi ska lämna in den till dom som gjorde datoen så kanske dom kan fixa den..😞

Annons:
Kaj
2018-05-14 08:17
#7

Man får hoppas att det är en dator som inte är ett "bygge" av någon  okunnig. Inte sällan finns det små lokala butiker med mer eller mindre hobbyentusiaster som bygger datorer och säljer. Dessa brukar aldrig bli bra om det inte är väldigt kunniga personer och det är min uppfattning att det sällan är.

Så jag rekommenderar alltid att man köper fabriksbyggda datorer från kända märken men det är ju min uppfattning så klart.

Upp till toppen
Annons: