Annons:
Etikettfildelning
Läst 582 ggr
Hamstertjejen123
5/13/18, 12:13 PM

byta från Fil C: till D:

som rubriken säger har jag alla utav mina spel i fil C: men hur för man över dom till D: för när jag försöker dra dom till D: så står det "kopiera till D:" men det ska väl stå "flytta till D:" känns lite töntigt att ringa till dom som gjort datorn och bara säga "hur för man över C: filer till D: filer" XD

Annons:
Carmarino
5/13/18, 12:24 PM
#1

Filerna flyttas inte om du bara drar dem dit. Om du markerar filerna och sedan håller ner höger musknapp och drar till D, då ska du få upp valet att antingen kopiera, flytta eller skapa genväg.

Skulle dock inte rekommendera att du gör så om det är spel som är installerade. Mest troligt kommer inte spelen att fungera efter flytten. Möjligen funkar det om det är spel som du kör direkt från en fil i mappen, men inte annars.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Halvvild
5/13/18, 12:37 PM
#2

Tror det gäller att bara ominstallera programmet i D: istället för C. Tror det är så jag har gjort iallafall.

Carmarino
5/13/18, 12:54 PM
#3

Håller med #2. För att programmen ska fungera ordentligt måste du installera dem på D: för annars följer inte alla filer med.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Huygens
5/13/18, 12:59 PM
#4

Jag skulle kopiera.

papa-bear
5/13/18, 1:14 PM
#5

ominstallation och välja vart installationsfilerna skall ligga, så klicka inte förbi dialogrutorna när installationen görs, utan läs så att du ser när du skall välja plats för installationen. en del filer kommer att lägga sig i systemmappen på c:, och det är inget att göra åt.

Kaj
5/14/18, 8:29 AM
#6

Är det installerade filer kan du INTE flytta eller kopiera dem till D på det sättet du angivit.
En installation innehåller mycket mer än bara filerna. Det skapas en massa registernycklar, tempfiler i appdata med mera och dom kommer inte med.

Bästa sättet är att ominstallera programmen och då välja D disken

Men om det är nya Windows spel som är byggda som appar för Windows 8.1 och senare så finns det en inbyggd funktion i Windows som kan flytta dessa från C disken till en annan disk. Men det funkar bara på nyare appar och inte på äldre spel.
Gå till systeminställningar (klicka på kugghjulet från Windowsknappen. Gå sedan till ikonen System och sedan valet Lagring. Nu syns en bild där bland annat C disken finns med  under Lokal lagring. Klicka på C disken där och välj på nästa bild Appar och spel.
Nu kan du klicka på  respektive app och välja flytta - om den går att flytta ananrs syns inte det valet på den aktuella appen

Annons:
Upp till toppen
Annons: