Annons:
Etikettwindows
Läst 2811 ggr
Sindri
2018-05-14 15:52

Adobe Reader - vill inte skriva ut utan att spara

Vad är det här för nys? Jag begär utskrift av en pdf, men kommer bara till spara-rutan? Aldrig varit med om förut. Nån smart uppdatering? Hur kommer jag förbi?

Annons:
Carmarino
2018-05-14 16:12
#1

Har du kollat så att inte standardskrivaren har ändrats? Det hände mig; den var inställd på pdf-dokument istället för skrivaren.

Hade råkat bocka i "Låt Windows hantera min standardskrivare" under Skrivare och skannrar. Då väljer tydligen Windows den senast använda skrivaren, och jag hade tidigare skrivit ut till pdf.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
2018-05-14 16:42
#2

Exakt så var det! Tusen tack,  🌺 säkert smugit sig in i någon uppdatering. Grrrrr!

Carmarino
2018-05-14 16:49
#3

Ja, den senaste uppdateringen ändrade lite inställningar utan att fråga om jag ville ändra dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
2018-05-14 17:12
#4

Som vanligt alltså! Dessa hjälpsamma programmerare…..😡

Carmarino
2018-05-14 17:19
#5

Det var väldigt irriterande, men tack och lov gick det förhållandevis lätt att ändra tillbaka. Fast det tog ett tag innan jag insåg det.

Har för mig att det var det nya programmet Plex, som Windows tyckte skulle ta hand om mina bilder. Så alla bilder öppnades i det istället för det som jag ställt in att jag ville använda.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
2018-05-14 17:50
#6

Hmmmm…..det var tydligen inte så enkelt. Rutan var ibockad och jag bockade av och trodde allt var ok, men den vägrar skriva ut pdf:er. Med word funkar det dock utan problem.

Och dessutom så vill inte skrivaren använda magentan!!! Den är helt ny, men har fått stå länge medan jag var bortrest. Vad gör man? Tar ut alla skrivarhuvuden och lindar in i plastfolie innan man åker bort?

Har kört att rengöringsprogram jag har. Trist!

Annons:
Carmarino
2018-05-14 18:02
#7

Jobbigt.

Har du angett din skrivare som standard? (Klicka på den under Skrivare och skannrar, välj Hantera och Ange som standard.) Annars kanske pdf-skrivaren står kvar som standardskrivare.

Är lite osäker på hur man gör med bläck som har torkat. Kanske det här funkar? Eller detta.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Record
2018-05-15 13:43
#8

Har "Adobe Acrobat reader DC" Och testade med att kopiera #Carmarino's hela text. Att skriva ut den i Word borde gå, språket är inte svenska, för den sista texten är spegelvänd.😃

MS XPS Dokument Writer har portinställningen fel och går ej att ändra, har spärrat den tills vidare. Troligen ställer Acrobat-programmet in det och skrivskyddar. Min skrivare körs via Wi.Fi.

Programmet "Plex som nämns" kanske kan vara felet. Har inte  haft felet innan uppdateringen till 1803.

Carmarino
2018-05-15 13:58
#9

#8 Om du menar min signatur så är den på svenska, men skriven upp-och-ner och bak-och-fram - med lite specialtecken. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Record
2018-05-15 21:56
#10

#9, stämmer gott, ja skrev ut för att följa dina inställningsförsök. Språkkollen i Word bedömde det var ej svensk text.

Har tittat lite mer på MS XPS- skrivaren, där går inte att göra något mer, med att styra över den till standardskrivaren. Har även testat att flytta PDF-filen till äldre Acrobat Reader, vilket går bra att skriva ut. Skall prova med den nya "Edge" ja fick vid uppdateringen oxo.

Lite nyheter med den nya Edge !

https://microsoftedgetips.microsoft.com/sv-se/?source=menu

Record
2018-05-16 13:06
#11

Vidare tester visar att Adobe har problem, detta gör att de har ett rengöringsverktyg (?) för att fixa felet. Vill inte själv riskera min installation, utan löser detta problem, med Edge och flyttning av PDF-filer. 

"

Acrobat Reader DC kraschar vid utskrift / Acrobat Reader DC skriver inte ut när jag klickar på knappen Skriv ut

Det kan hända om en installationsfil för Adobe Acrobat DC är skadad. För att åtgärda problemet ska du kontrollera att du har den senaste versionen av programmet Adobe Reader DC/Acrobat DC.

Om problemet uppstår med den senaste versionen:

1.     Avinstallera Acrobat Reader DC med rengöringsverktyget för Acrobat.

2.     Installera om Acrobat Reader DC.

Carmarino
2018-05-16 13:57
#12

#10 Vissa av tecknen är inte bokstäver, förmodligen för att det ska gå lättare att läsa texten upp-och-ner och bak-och-fram.

Vill du testa att göra en egen text, så kan du göra det på den här sidan. Det blir dock inte exakt samma tecken som i min signatur (men nästan). Den hittade jag på ett annat forum nämligen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Record
2018-05-16 15:16
#13

#12

Hur många är de tror du ? Vilka vridet skärmen upp och ner, för att läsa din text.

🤔

Annons:
Carmarino
2018-05-16 15:19
#14

#13 Det är inte meningen att man ska vrida på skärmen. Meningen är att man ska kunna läsa det som det står. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: