Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1270 ggr
Huygens
5/18/18, 12:16 PM

Siri och Alexa avlyssnar dej

Siri och Alexa är kraftfulla verktyg för att inkräkta på ditt privatliv. Apparaterna lyssnar på dej och sänder info till nätet.

Siri och Alex kan göra en massa saker; svara på frågor om dina personliga intressen, semesterplaner, öppna dörrar, öppna garage, slå på/av andra sk smartapparater, slå av alarm osv. Och folk köper Siri och Alexa som smör i solsken.

Spionvertygen Siri och Alexa kan förmås att svara på kommandon som ges via ultraljud, så att du inte hör när apparaterna går igång. Det låter väl jättebra. (YT/OuterLight, 2018-05-17, 30 min)

Hur fungerar Alex och Siri?

Du laddar t ex upp en bra musiklåt som spelas på datorn och inbäddat i musiken finns kommandon till Siri och Alexa med ultraljud, så att du inte hör kommandona. Eller en ful gubbe står ute på gatan med en ultraljudshögtalare riktad mot din bostad.

"Siri, open the entrance door at 1 o'clock to night."

"Alexa, disable the alarm at 1 o'clock."

ZeroHedge, 2018-05-16

Annons:
Calcifer
5/18/18, 1:04 PM
#1

🤦‍♂️


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zpookey
5/18/18, 3:55 PM
#2

#0

Jag tror att du har missuppfattat hela grejen.

De SKA lyssna på dig…annars gör de ju liksom ingen nytta.
För övrigt så kan inte Siri låsa upp lås….eller stänga av larm alls, ifall du inte verifierar dig med fingeravtryck eller kod…och du kan inte heller sätta en schemalagd upplåsning…..såatteh…..
Antar att det samma gäller med Alexa.

Du måste verkligen byta foliehatt nu. Din gamla verkar utsliten. 😴

Record
5/18/18, 10:05 PM
#3

#Huygens

Hör du dom också, när de utför sina kommando ? 🤔

Calcifer
5/18/18, 10:15 PM
#4

#3 Ja telepatiskt såklart. Typ "TAKE OFF YOUR CLOTHES". 

Om det var så enkelt skulle jag skicka det kommandot till alla kändisar jag älskar. Oh if only.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Huygens
5/18/18, 11:04 PM
#5

"delfinattack"

Tydligen kan ett flertal apparater hackas med ultraljud och ges kommandon att utföra saker, allt från surfplattor, mobiler till bilar (Audi Q3). (YT/Engadget, 2017-09-06, 2 min)

Huygens
5/26/18, 12:43 PM
#6

Alexa sprider dina inspelade privata data till extern tredje part, trots löften om motsatsen. (YT/OuterLight, från 16:41, 2018-05-25, 29 min)

Annons:
johan
5/26/18, 7:21 PM
#7

HomeKit fungerar inte alls på det sättet, så du/originalskribenten har helt fel om denna risken med lås för just HomeKit och Siri iaf.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Huygens
5/29/18, 8:29 PM
#8

Alexa spelar in varje liten detalj av ditt liv som datorn kommer åt. MIT Technology Review, 2018-05-25

Dina inspelade samtal förs sedan vidare till Amazons molntjänst som förmedlar samtalen till NSA. Med rätt kanaler kan din chef på jobbet betala för en analys av alla gånger du diskuterat ditt arbete när Alexa avlyssnat dej. Och en AI kan mot en liten avgift reda ut om du tänker negativa tankar som din chef skulle kunna tänkas vara intresserad av.

Visst, Amazon påstår att du kan radera alla dina samtal som Alexa spelat in till molntjänsten, men Amazon varnar för att då kommer Alexa fungera mycket sämre (som bestraffning?).

Goddag 1984.

Calcifer
5/29/18, 11:12 PM
#9

Men herregud.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Huygens
5/31/18, 10:22 PM
#10

Amazon påstår att Alexa Echo ska hålla dej helt säker från att dina samtal läcker ut till internet. Det är bara NSA som informeras om dom intima detaljerna i dina samtal.

Nja, så är det tydligen inte.

Ett par i Portland, Oregon, USA, som samtalade om hur dom skulle bygga om sin lägenhet fick plötsligt ett telefonsamtal från deras chef, som sa åt paret att genast koppla ur sin Alexa ur internet. Chefen hade nämligen fått en fullständig ljudinspelning av det personliga samtalet mellan kvinnan och mannen, som Alexa avlyssnat, spelat in och skickat till chefen av okänd anledning. (YT/Holly Seeliger, 2018-05-30, 5 min)

Paret hade en Alexa i varje rum för att hålla reda på säkerheten.

Ett stort antal personer har rapporterat liknande saker. Privata samtal har skickats av Alexa till försäkringsbolag, banker och myndigheter, utan användarnas vetskap och definitivt utan användarnas önskan. Amazon säger att det bara rör sej om tillfälliga "buggar".

Folk är naiva som inte inser vad Illuminati ägnar sej åt.

Upp till toppen
Annons: