Annons:
Etikettwindows
Läst 3339 ggr
gudilondon
2018-07-01 12:38

Fotovisare

Förut fanns det en fotovisare men vid senaste uppdateringen av Windows 10 försvann denna. Den finns inte på datorn.

Något tips om man kan installera den igen? Jag vill ha den endast för att titta på bilder, inte redigera.

Jag har försökt installera från Microsoft men det krånglar eftersom Microsoft och jag inte är överens om vilken epostadress jag har (använder gmail)

Annons:
Carmarino
2018-07-01 12:46
#1

Är det Windows fotovisare du menar, så finns här en instruktion hur man kan få tillbaka den:

https://www.enkelteknik.se/anvand-fotovisaren-fran-windows-7-och-8-i-windows-10


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

gudilondon
2018-07-01 13:37
#2

Tack! - Ska genast försöka 🙂

Carmarino
2018-07-01 14:12
#3

Det funkade för mig i alla fall, så jag tror nog att det funkar för dig också. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Kaj
2018-07-03 15:52
#4

Den är ersatt med en ny app som heter Foton.

Den har samma funktioner som Fotovisaren men även mycket mer. Nu är alla dina tidigare visningar av bilder och filmer sorterade i en tidslinje där du kan välja ett datum och se vilka foton eller filmer du tittade på just det datumet.

Öppna bilder från ett bibliotek med Foton och du kan bläddra fram och tillbaka precis som förr och du kan även redigera bilder precis som förr. Dessutom kan du nu även sända bilderna till Paint 3D vilket är helt nytt

Carmarino
2018-07-03 17:09
#5

Ja, men som det står i artikeln jag länkar till i #1

"Foton-appen lämnar dock en del att önska i form av snabbhet och smidighet, något som det fanns gott om i den gamla klassiska fotovisaren från Windows 7 och 8(.1), kallad Windows Fotovisare."

Personligen är jag inte intresserad av en tidslinje för mina foton, och bildredigeringen vill jag göra i Photoshop Elements. Så för mina behov passar Fotovisaren bättre.

Jodå, jag har jobbat en del i Foton också, men föredrar ändå den gamla Fotovisaren.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

gudilondon
2018-07-04 23:21
#6

Jag kan inte annat än känna stor sorg över detta.

Nu har jag också hamnat i "klorna" på Microsoft som hela tiden vill att jag ska logga in. Jag vill inte logga in, det går inte eftersom de hela tiden hänvisar till att jag inte har en giltig epostadress.  Hade jag fått bestämma så skulle jag radera hela Windows 10 efter som detta helt och hållet har gjort "våld" på min dator.  Jag kan inte längre bestämma någonting. 

Kommer att ladda in Photoshop och använda detta program.

Annons:
Pyttelite
2018-07-05 15:35
#7

Jag kan inte annat än att hålla med om att den gamla fotovisaren var suverän jämfört med dagens Foton. 

Håller helt med om att det är ointressant med tidslinjer speciellt om det är så att man tar många bilder varje dag blir det bara tramsigt och slutar med trög dator och minnesproblem. Fanns i och för sig samma tendens i fotovisaren men iallafall.

Jag försökte tidigare får tillbaka den gamla varianten men då var det någon programvara som saknades har inte provat ovanstående men hoppas att det funkar.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2018-07-05 15:41
#8

Har testat på ett par olika datorer, och det har funkat på alla. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2018-07-05 15:49
#9

Ok! Ska försöka på nytt 🙂även om jag gav upp när 10:an kom.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2018-07-05 16:01
#10

Det var i 10:an jag testade. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2018-07-05 16:04
#11

Jo men de råd som fanns då ledde till slut till att det var programvara som saknades för att starta installationen och svaret från Microsoft var att man inte längre stödde den produkten.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2018-07-05 16:08
#12

Har du en vanlig Win10-installation så ska Fotovisaren finnas med i installationen, fast väldigt väl dold. För att den ska synas behöver du köra filen för att ändra i registret. Det är dock snabbt gjort. Efter det ska Fotovisaren finnas med bland programmen för bildvisning.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

gudilondon
2018-07-05 19:50
#13

Tusen tack 😃

Nu har jag fotovisaren igen och det går även att bläddra.  Bugar och bockar! 🙂

Annons:
Carmarino
2018-07-05 19:51
#14

Så bra! 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: