Annons:
Etikettwindows
Läst 1006 ggr
gudilondon
8/22/18, 7:27 PM

Microsoft konto

Ursäkta att jag är så trögfattad, men jag måste ställa denna fråga. 

När jag loggar in på min dator - är detta kopplat till Microsoft? Anledningen till att jag frågar är att jag inte vill ha något microsoft-konto. Jag har ingen användning för detta eftersom jag inte vill köpa något eller använda kontot på annat sätt. 

Jag är ensam användare till min dator.

Annons:
_Fisken
8/22/18, 7:48 PM
#1

Om du har Windows 10 så vill ju MS att du ska ha konto för att ledas in i Microsofts varma famn och då dra nytta av deras mail (live.se) och deras moln-tjänster. Det betyder inte att du måste ha nåt konto hos dom.

gudilondon
8/22/18, 8:01 PM
#2

# 1 - Jo jag har Windows 10.  Och jag vill inte ständigt och jämt bli uppmanad till att hantera mitt konto. 

Kan jag logga in på min dator ändå, om jag tar bort mitt MS konto?

_Fisken
8/22/18, 8:19 PM
#3

Ja. Det kan du. Hjälpte grannen min..det funkade då.

beem
8/22/18, 9:42 PM
#4

#0  Du fick ju så bra svar i ditt andra inlägg.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Kaj
8/23/18, 10:16 AM
#6

Om ditt problem är OneDrive

Lösa vanliga synkningsproblem med OneDrive

Använd inte Office uplaod synkning

Det kan finnas flera orsaker till att OneDrive inte synkas korrekt upp i molnet och en av de vanligaste är att man har OfficeUpload synkningen påslagen i OneDrive appen. Här uppstår lätt konflikter särskilt om man har samma filnamn lokalt (ej i OneDrive) som man har i sin OneDrive i molnet.
Det är bäst att slå av den synkningen.

1.      Högerklicka på OneDrive appen i notifieringsarean längst ner till höger och välj inställningar

2.      Välj fliken Office

3.      Bocka ur att använda Office 2013/2016 för att synkronisera filer

Säkerställ att du enbart synkar filer lokalt till molnet som du har i OneDrive

1.      Högerklicka på OneDrive appen i notifieringsarean längst ner till höger och välj inställningar

2.      Välj fliken Avancerat

3.      Välj knappen för bibliotek/foldrar

4.      Nu kan du välja om du vill synkronisera samtliga filer mellan din dator och din OneDrive i molnet eller om du endast vill synkronisera vissa filer

OneDrive reset

Om man misstänker att OneDrive cachen blivit korrupt eller att det verkar som om synkningen bara hänger och inte kommer vidare kan man pröva med att göra en reset på OneDrive appen

%localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe /reset

OneDrive reset

Om man misstänker att OneDrive cachen blivit korrupt eller att det verkar som om synkningen bara hänger och inte kommer vidare kan man pröva med att göra en reset på OneDrive appen

%localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe /reset

Koppla om OneDrive

Om problemen trots allt kvarstår kan det vara värt att bryta länkningen mellan din dator och ditt OneDrive konto i molnet och etablera denna länk igen.

1.      Högerklicka på OneDrive appen i notifieringsarean längst ner till höger och välj inställningar

2.      Klicka på unlink denna dator

3.      Följ därefter stegen för OneDrive installationsguiden.

Annons:
gudilondon
8/25/18, 6:03 PM
#7

#5 och 6

Jag använder inte appar. Jag använder inte heller OneDrive, men du kan ha en poäng där. Det kanske är något jag inte tänkt på.

För övrigt så har jag ändrat kontot till lokalt konto, men problemet kvarstår.  Känner riktigt hur Microsoft kliver på min rygg!

gudilondon
8/26/18, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Så här ser bilden ut som åter igen kommer upp.

Jag har ett lokalt konto och jag  har ingen One Drive. Jag vet inte vad jag ska göra!

gudilondon
8/26/18, 11:54 PM
#9

Det enda som hjälper är att ta bort MS kontot helt. Jag blir mycket konspiratorisk när det bara dyker upp igen och igen hela tiden.

Upp till toppen
Annons: