Annons:
Etikettprogramvara
Läst 880 ggr
Tobbe_490
9/29/18, 11:09 AM

Installera Photoshop på en ny enhet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag vill installera Adobe Photoshop Elements som nu ligger på C: till D-enheten.
Detta eftersom minnet på C: håller på att ta slut. Men hur gör jag? Lägger jag in DVD skivan tror den att jag vill avinstallera programmet. Förut har jag sett att man måste inaktivera programmet men jag är rädd att jag gör något fel och att programmet inte kommer att fungera längre. Ett problem är att Adobe skriver att jag kan bara installera programmet på 2 datorer. Det finns redan på en annan dator. Om jag försöker flytta programmet tror den då att jag försöker installera på en tredje dator?

Annons:
TeknikSvett
10/1/18, 11:58 AM
#1

Vilken version har du? Med Elements så har du inte Creative Cloud-appen, eller? I den kan man ändra installationsmappen. Annars tror jag att du får avinstallera och installera igen på den andra disken. Du kan göra en backup av katalogen för säkerhets skull (https://helpx.adobe.com/photoshop-elements/kb/backup-restore-move-catalog-photoshop.html)

Det borde inte räknas som en ny/tredje kopia om du avinstallerar först.

Alla barnen fiskar, förutom Kaj, han ligger i magen på en haj.


Tobbe_490
10/1/18, 1:10 PM
#2

Tack för svar! Nej, jag har inte creative Cloud appen.  Ska försöka göra som du säger. Jag har aldrig använt Organizer och då behöver jag väl inte göra backup på katalogen?

Kaj
10/2/18, 11:58 AM
#3

Jag antar och hoppas du har Windows 10 och att den är uppdaterad för då kan du enkelt flytta på de appar som är installerade (dock inte de som är förinstallerade av Windows som t ex Windows apparna)
Gå till inställningar och välj Appar och funktioner.
Klicka på den app du vill flytta på. Om den är flyttbar så finns knappen Flytta där och du kan välja ett nytt ställe - Ex D - disken

Carmarino
10/3/18, 1:50 PM
#4

Adobes program verkar inte gå att flytta. Kollade på mina installationer av Adobe-program, och alternativet Flytta finns för Adobe XD CC, men inga andra CC-program eller Elements.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Zpookey
10/14/18, 10:56 AM
#5

Om det är samma dator som du ska installera på så är det bara att avinstallera och sedan installera på nytt, med den enhetsbokstav igen. ID:t på datorn ändras inte. Och ofta är det så att du kan installera på fler än två, men du får enligt licensen endast köra det på två datorer samtidigt.

Upp till toppen
Annons: