Annons:
Etikettspel
Läst 1543 ggr
whenn123
2018-10-03 13:58

köpa en dator som klarar ett online spel

Hej , jag tänkte på att köpa en ny dator. För jag vill kunna spela ett spel online. Den dator jag har nu är cirka 6 år gammal, det går att starta spelet på datorn. Spelet heter star stable, men när jag ska röra på gubben i spelet så hänger allt med. Så bilden blir inte stilla,  jag har skrivit upp kraven här nere. Det jag skulle vilja ha hjälp med är att hitta en dator som klarar av kraven och där bilden är stilla när man spelar. Vill helst kunna hitta en sån dator på elgiganten, media mark eller net on net. Tacksam för svar.     Minimikrav för PC

  • OS: Windows 7 (32 - or 64-bit) med de senaste versionerna av Service Pack.
  • CPU: Intel Pentium D eller AMD Athlon 64 (K8) 2.6 GHz.
  • RAM: 2 GB.
  • Ledigt hårddiskutrymme: 5 GB.
  • Grafikkort: Intel HD Graphics eller AMD/ATI Radeon HD Graphics with OpenGL 2.1.
  • Ljudkort: Ja.
  • Internetuppkoppling: Ja.

Rekommenderade systemkrav för PC

  • OS: Windows 7 (32- eller 64-bit) med de senaste versionerna av Service Pack.
  • CPU: Intel Core i3 eller AMD Athlon II (K10) 2.8 GHz.
  • RAM: 4 GB.
  • Ledigt hårddiskutrymme: 5 GB.
  • Grafikkort: GeForce 2xx Series eller AMD Radeon HD 5xxx Series (Exkluderat Integrerade Chipsets) med OpenGL 3.3.
  • Ljudkort: Ja.
  • Internetuppkoppling: Ja.
Annons:
JonasDuregard
2018-10-03 15:25
#1

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att "allt hänger med", men jag utgår från att du är säker på att det är din dators prestanda som är problemet och inte någon annan bugg. Ett tips är att försöka ändra grafikinställningarna i spelet om du inte redan gjort det. 

Jag utgår från att du vill ha en laptop (bärbar). 

Rent allmänt: nära nog alla nya Windows-datorer som kostar mer än 3000 kr uppfyller de kraven, så har du inga övriga krav är det bara att ta någon som det är kampanjpris på (datorer i 5000-6000kr-klassen brukar vara prisvärda om du frågar mig). Posta gärna här om du hittat någon men är osäker på om den duger. 

Du kan alltid ta med dig kravlistan till en affär så föreslår de en, men räkna med att de kommer försöka sälja en som är över kraven om du inte säger att du vill ha den billigaste som når kraven. Jag rekommenderar hur som helst att besöka en affär istället för (eller innan) att beställa online, det är alltid bra att få en känsla för hur stor skärmen är, hur tangentbordet passar dig osv. Säg precis vad du tänker använda den till, så kan du byta datorn om den inte fungerar bra för spelet.

whenn123
2018-10-03 22:35
#2

Hej, tack för svar. Testade att ändra grafiken, men det gick ändå inte. Det jag menade var att när gubben rör sig så är det bara gubben som ska röra sig, inte att allt runt omkring rör sig samtidig som gubben så att hela spelet hoppar på skärmen när gubben springer. Men jätte tack för svaret, underlättade för mig

_Fisken
2018-10-03 22:51
#3

En kommentar ( ev. utan värde) i tråden:
Här köpte jag min (bagagnade) laptop.  http://www.arrowdirect.se/

Hur nöjd som helst.  Brukar finns begagnade kraftfulla datorer där.

JonasDuregard
2018-10-05 18:45
#5

Det enda jag inte är helt säker på är grafikkortet, men jag skulle tro att det fungerar.

Vrilen
2018-10-06 14:59
#6

Ser spelet ut såhär för dig TS? https://www.youtube.com/watch?v=JYtOz-cngQs

Dom gjorde nämligen om kameravinklarna för några månader sedan om de e det du menar.

Annons:
whenn123
2018-10-07 18:54
#7

hallå, nä då struntar jag i det. För jag har fler på lager som jag är sugen på.

whenn123
2018-10-07 18:56
#8

hej, nä det är så att jag upptäckte att spelet inte längre fungerar alls på min dator längre, men tack ändå att du visade att det hade gjort om kameravinkeln. annars så hade jag kanske klagat på det om de andra funkade.

Upp till toppen
Annons: