Windows 10

Låst skroll

2018-10-13 12:23 #0 av: Wonnalesan

Jag har problem med skrollen och fick besked att flera har samma problem vid uppdateringen av Wndows 10.  Klick funkar men inte upp, ner och sidled.

Ja vad hjälper det då jag nu bara har marginalpilen att förlita mig på.

Fler som fått samma problem? Mvh/WL

Anmäl
2018-10-13 12:24 #1 av: MonicaLagerquist

Här är en till.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-10-13 12:33 #2 av: Wonnalesan

Min son var här två timmar igår och jobbade med datorn. Han fick bort ihopblandningen av alla bokstäver. Men skrollen gick inte och det var beskedet vi fick. Men sedan då? Så här kan inte jag ha det som är synskadad för marginalen går inte att förstora på samma sätt som pil och text. Ja det blir jobbigt och slitage på pilar mm. Mvh/WL

Anmäl
2018-10-13 13:03 #3 av: beem

Jag har också problem med scrollen låser sig. Jag trodde att det börjar bli gammal och var på väg att köpa ny.

Anmäl
2018-10-13 14:03 #4 av: Wonnalesan

Man kanske måste avvakta för att se om den låser upp sig? Det är ju inte våra datorers fel utan Windows fel. Jag har min på skrivbordet, ej lös skroll...Mvh/WL

Anmäl
2018-10-13 17:51 #5 av: JonasDuregard

Är det piltangenterna som inte fungerar för att skrolla?

Är det bara i din webbläsare eller även i andra program? Vilken webbläsare har du?

Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Anmäl
2018-10-13 17:59 #6 av: JonasDuregard

Kan du möjligen ha råkat slå på tangentfilter? Kolla i hjälpmedel på kontrollpanelen. 

Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.