Annons:
Etikettwindows
Läst 893 ggr
Lussan20
10/13/18, 12:23 PM

Låst skroll

Jag har problem med skrollen och fick besked att flera har samma problem vid uppdateringen av Wndows 10.  Klick funkar men inte upp, ner och sidled.

Ja vad hjälper det då jag nu bara har marginalpilen att förlita mig på.

Fler som fått samma problem? Mvh/WL

Annons:
MonicaLagerquist
10/13/18, 12:24 PM
#1

Här är en till.

Stolt ägare till fem La permer

Lussan20
10/13/18, 12:33 PM
#2

Min son var här två timmar igår och jobbade med datorn. Han fick bort ihopblandningen av alla bokstäver. Men skrollen gick inte och det var beskedet vi fick. Men sedan då? Så här kan inte jag ha det som är synskadad för marginalen går inte att förstora på samma sätt som pil och text. Ja det blir jobbigt och slitage på pilar mm. Mvh/WL

beem
10/13/18, 1:03 PM
#3

Jag har också problem med scrollen låser sig. Jag trodde att det börjar bli gammal och var på väg att köpa ny.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Lussan20
10/13/18, 2:03 PM
#4

Man kanske måste avvakta för att se om den låser upp sig? Det är ju inte våra datorers fel utan Windows fel. Jag har min på skrivbordet, ej lös skroll…Mvh/WL

JonasDuregard
10/13/18, 5:51 PM
#5

Är det piltangenterna som inte fungerar för att skrolla?

Är det bara i din webbläsare eller även i andra program? Vilken webbläsare har du?

JonasDuregard
10/13/18, 5:59 PM
#6

Kan du möjligen ha råkat slå på tangentfilter? Kolla i hjälpmedel på kontrollpanelen.

Annons:
Lussan20
10/13/18, 6:18 PM
#7

Tack för vänligheten!

Vi arbetade i kontrollpanelen, ja inte jag , men sonen. Han provade allt där. Men då kom det upp ett meddelande att Winows hade flera med samma rapporterade  fel efter sista uppgraderingen? Kan man slå på tangentfilter enbart på panelen? Vi är ju fler med samma problem här.

På vissa ställen fungerar upp och ner pilen, annars som tex här måste jag ha marginalpilen att jobba med. Jag har Firefox som webbläsare.

Tack Jonas! Mvh/WL

Upp till toppen
Annons: