Jag är nu inne på min andra HP Pavilion 15-cs0812no, köpte min första för två veckor sen, och bytte nu ut den mot min nuvarande - många irriterande småproblem, men var generellt nöjd med datorn. Hade innan dessa föregångaren till samma modell, inköpt i mars.
Men på både den nuvarande och den föregående (de av samma modell alltså) går fläkten konstant. Jag blir vansinnig. I tre år hade jag Chromebook som skoldator, som aldrig gjorde ett ljud. HPn från i våras hade en fläkt som drog igång i bland, men för det mesta var den tyst. Dessa har en fläkt som går väldigt högljutt och konstant, utan paus.
Jag blir själv väldigt stressad av ljudet, men jag kan inte heller ta med datorn på jobbet (vaknatt), eftersom att datorn då måste vara tyst för att inte störa de som sover - vilket är väldigt irriterande eftersom att jag studerar på datorn, och det gick finfint med den förra datorn.
Blir det till att lämna tillbaka även den här och köpa en annan modell? Känns ju orimligt att en sprillans ny dator 2018 ska låta så mycket att det inte går att använda den... Än mindre två!