Annons:
Etikettdatorköp
Läst 925 ggr
JoannaLi
2018-11-19 22:29

Datorrekommendation

Apropå min andra tråd så blir det nog ny dator i annan modell, för såhär kan jag inte leva. Rekommendationer? 

Jag använder sällan datorn till något tyngre än skolarbete och Netflix typ. 

Fördel om den är lätt att ta med sig och har god batteriförmåga, och är tystlåten

Mycket skolarbete går via Adobe, så den måste klara det (vet inte om det spelar någon roll). 

Min nuvarande kostar 5999 kr, och jag vill inte betala mer än detta. 

Trevligt vore om den finns på Elgiganten så att det bara är att byta rätt av, men inte heller ett krav.

Bluetooth har varit behagligt att vara på den jag har, för att flytta över videoklipp och koppla högtalaren, men inget som jag inte klarar mig utan. 

Rekommendationer?

Annons:
Taggeman
2018-11-19 23:15
#2

Du kommer nog få några bra rek. 
Men ser på ditt förra inlägg att ramminnet nästan är i topp på 4GB.  Jag skulle satsa på en dator som klarar 8 GB för när man surfar idag på internet tar det mycket minnes kraft annars blir det att datorn hackar o fryser.
Även en bra processor typ i5.
Eftersom du bildbehandlar är det bra med en större hårddisk att spara bilderna i (256 GB).

Vet inget om den här men det kan va ett bra val. 🤪
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/LE81DE00GTMX/lenovo-ideapad-330-15-6-barbar-dator-onyx-svart

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

JoannaLi
2018-11-19 23:53
#3

#1 Vill bara nämna att min förrförra, dvs den som inte är den modell jag har nu, också var HP - och den var jag väldigt nöjd med! Så jag har ingen allmän vendetta mot HP 😊

Tack för rekommendationen, #1 och #2!

Upp till toppen
Annons: