Annons:
Etikettövrigt
Läst 504 ggr
[SonjaG]
2018-11-24 20:26

lösenord

Detta är kanske fel grupp, ändra gärna i så fall.

När jag ska gå in på Facebook skriver man ju in sitt lösenord för att logga in där  (precis som här på sidan).

Men på sista tiden finns lösenordet redan på plats där i rutan.  Det är  inte utskrivet med bokstäver men det är en massa punkter och det funkar med att endast klicka ok så kommer jag in. 

Jag har inte haft det så innan och vill inte ha det så nu. Hur ändrar jag det, kan inte hitta det i hjälpfunktionen på FB. Nån som vet och kan hjälpa.

Annons:
Thotis90
2018-11-24 20:43
#1

Vilken webbläsare har du?

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[SonjaG]
2018-11-24 21:05
#2

chrom

Thotis90
2018-11-24 22:03
#3

Klicka på de tre prickarna i översta högra hörnet, välj inställningar och klicka på lösenord. Då kommer det upp en flik som heter Erbjud att spara lösenord och Automatisk inloggning. Är någon av dem markerade? (lyser då blått)

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

beem
2018-11-24 22:07
#4

I Chrome gör du så här:

 - Klicka längst upp till höger  på de 3 vågräta punkterna.  

-  Inställningar

 -  Lösenord.

 -  Erbjud att spara lösneord.

För den blå punkten mot vänster.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
2018-11-24 22:08
#5

#3 Vi skrev visst på amma gång men du var snabbare. 🙂


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[SonjaG]
2018-11-25 11:32
#6

Tack för hjälpen. Jag har gjort enligt era beskrivningar. Jag hittade var det finns och klickade bort "spara lösenord". Gick utmärkt.

Men så kom jag då till FB och där står lösenordet fortfarande kvar! Jag har gjort om det flera gånger, men lösenordet ligger fortfarande kvar trots att det är avmarkerat. 

Visst är det märkligt?

Annons:
Thotis90
2018-11-25 13:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det försvinner inte automatiskt tror jag, utan du måste gå in och radera webbhistoriken. Det gör du genom att trycka ctrl + H och sen rensa webbinformation. Då kommer ett nytt fönster upp. Där markerar du så att endast Lösenord och andra inloggningsuppgifter är markerade med blått. Kolla också vad tidsintervallet är inställt på (oftast senaste timmen. Jag brukar välja genom tiderna). Klicka sen rensa data.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Kaj
2018-11-26 10:54
#8

Och nästa gång du loggar in på FB efter att du rensat cachen (webbhistoriken) som nämnts ovan se då till då du loggar in på FB att INTE låta det vara ibockad där att spara ditt lösenord. det är nämligen default värdet så kryssa bara ur den först innan du loggar in. Om du inte gör det sparas ditt lösenord i webbhistoriken och du måste återigen rensa den enligt beskrivning ovan

[SonjaG]
2018-11-27 10:04
#9

Hmm, jag har ju kryssat ur den flera gånger. Men det ser inte lika ut på min dator. När jag nu ska logga in på FB så står dom där punkterna kvar i fältet för lösenord, men det går inte att använda för inloggning. Bra!

Så nu har jag bytt lösenord och då funkar det, men punkterna är kvar.

JonasDuregard
2018-11-27 15:25
#10

Testa att gå till: chrome://settings/passwords
(Kopiera det till adressfältet)

Där borde du få en lista på sparade lösenord och möjlighet att radera dem.

Upp till toppen
Annons: