Annons:
Etikettwindows
Läst 646 ggr
[moratjejen]
12/1/18, 9:52 AM

Dela wifi på telefon till Windows 10?

Windows 10 kan ju bara börja uppdatera sig och sånt utan att man vill det och dra massa data. Nu undrar jag, om man har Windows 10 64-bit och vill dela wifi från mobiltelefonen till windows, kan man göra detta och berätta på något sätt för windows att det är en telefon och att det kostar att dela ut så den inte gör några uppdateringar eller liknande för jag vill inte få slut på surf bara för windows vill uppdatera sig eller skicka massa data.

Annons:
JonasDuregard
12/1/18, 2:53 PM
#1

Det verkar gå, se andra halvan av den här artikeln:
https://winaero.com/blog/set-data-limit-wi-fi-ethernet-windows-10/

Kaj
12/3/18, 10:11 AM
#2

Du kan stänga av Windows update helt och hållet (se nedan)

Att stänga av Windows update är dock det dummaste man kan göra. Det är som att aldig låsa bilen eller ytterdörren till där du bor.
I dag när det är så många hackers, virus spam etc som utvekclas som gör datorer sårbara så det är det till att alltid ha senaste uppdateringen påslagen om man ska vara skyddad. Det är därför Microsoft gör dessa uppdateringar varje månad. Det är sällan det är nya funktioner utan nästan alltid så täpps nya sårbarheter till som hackere od. börjat använda sig av.
Du får ju samma typer av uppdateringar till din mobiltelefon, din apple enhet etc så det är inte bara microsoft som uppdaterar med nya skydd varje månad.

Men för all del det är ju ditt val om du vill stänga av Windows update men jag rekomenderar det INTE.

I stället för att hålla på med att gå över telefonens wifi så kan du ju permanent stänga av Windows update. Det är även lätt att slå tillbaka om du ändrar dig.

  1. Logga in som en administratör på datorn
  2. Skriv tjänster i sökrutan längst ner och starta den skrivbordsappen
  3. Leta upp tjänsten Windows update. Den bör nu stå i läge Körs
  4. Dubbelklicka på den
  5. Ändra nu startmetod till Inaktiverad och klicka sedan på Stoppa
  6. Klicka på Verkställ och OK
  7. Nu är Windows update avstängd och du kommer inte få några nya uppdateringar eller fixar till sårbarheter.
  8. Vill du slå på Windows update igen så gör samma sak men ändra startmetod till Automatisk, klicka på starta och sedan Verkställ och kör.
    Därefter skriver du windows update i sökrutan och klicka sedan på sök efter uppdateringar.
Upp till toppen
Annons: