Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 988 ggr
Sindri
12/1/18, 11:33 PM

Snygga emojis i Outlook 2013

Jag överger Thunderbird, hopplös efter senaste uppdateringen, och kör Outlook 2013 istället, men retar mig på att jag inte kan få snygga emojis i färg.
Hittade en sida där det står att de numera är i färg, men inte på min dator.
Och - jag skulle dessutom vilja ha dem mer lättåtkomliga som i Microsoft Outlook eller på telefonen. Utan inblandning av en massa specialtecken.

Nåt jag kan ladda ber?

Annons:
Record
12/2/18, 8:44 AM
#1

Var det ver 60 av Thunderbird mail?🤔

Sindri
12/2/18, 3:19 PM
#2

60.3.2 32-bitars

Den här sidan var det jag hittade
http://www.datamentor.se/?p=2173

Record
12/3/18, 10:12 AM
#3

Ja fick nyheterna direkt från support i fredags, men du kan klicka på "Hjälp" ---> "Vad är nytt" osv, med underlänkar. Har inte själv laddat ner versionen i brist på tid. Är det primära, Gubbarna i Outlook, vilka är inlagda i dess rättstavningslista och med specialtecken plockas fram därur,förutsätter detta att dina mottagare har samma lista.

Tycker du kunde lägga in emojis i mottagarnas adress, vilket vi var inne på så, de följer då med varje ny adress till mottagarna. Vet inte om de funkar i färg på ver 60 men får se på de senare. 🤔

Sindri
12/3/18, 10:17 AM
#4

Hur då emojis i mottagarnas adress? Jag vill använda olika emojis beroende på vad jag skriver om. Min telefon har hur många som helst - har svårt att fatta varför inte Outlook skulle kunna. 
Men det är ju trist om mottagarna inte ser vad jag lagt in. I min gamla Xperia fick jag mest fyrkanter från de som hade iPhone….😕

Kaj
12/3/18, 10:40 AM
#5

OK vad menar du med Outlook 2013. Skrivbordsappen eller Microsofts Molntjänst (inloggad via outlook.com eller via live.com) även kallad Office 365?

Om du har en Office 365 prenumeration så är det Outlook 2016 du har för det är alltid den senaste man får

I Molntjänsten har du en statusrad längst ner med en smiley ikon. Klicka på den när du är i mejlet. Nu kan du välja gifar och emojier om du vill. Du har en rad där du kan välja efter kategorier så du får upp olika emoijer beroende på vilken kategori du aktiverar.

I Outlook skrivbordsappen finns inga emoijer som standard. Däremot har du på fliken Infoga flera alternativ att infoga bilder, online bilder, figurer etc. Om du ex infogar figurer så kan du därefter att du infogat en figur klicka på den i mejlet så kan du börja modifiera den med egna färger och former. När du klickar på den får du en ny flik som heter Format där kan du göra egna ändringar på bilden.

Men det är nog inte riktigt emojis. Men om du har Office 365 med Outlook så kan du gå till Microsofts store och ladda ner emojies som då blir tillgängliga i Outlook .
Öppna Outlook skrivbordsappen och välj Arkiv och Microsoft Store och tillägg. Sök efter Emojies och slå på den.
Tror detta bara fungerar från och med outlook 2016. Men som sagt har du en microsoft Office 365 prenumeration så är det Office 2016 du har men det kräver förståss att du ativerar uppdateringar. Om inte så är det inte säkert du fått hem det senaste. men du kan göra det genom att i valfritt office program, ex Outlook gå till Arkiv, Office konto. Där kan du välja uppdatera. Då hämtas de senaste uppdateringarna hem. Har du bara Outlook 2013 just nu så kommer Outlook 2016 att hämtas hem. Men som sagt bara om du har en Office 365 licens (kostar ca 650 kr per år)

Sindri
12/3/18, 11:14 AM
#6

Nej, jag är gammeldags och envis så jag köper det program/appar jag vill ha. Inga molntjänster.
Så jag har köpt Office, version från 2013 med Outlook.

Det verkar krångligt allt du beskriver att hålla på och modifiera, jag vill helt enkelt ha det som på telefonen, där jag får upp samma emojis som när jag skriver sms. Det skall gå snabbt, annars blir det inget. Skriver ibland mail från telefonen bara för det, men föredrar egentligen datorn. Hur svårt kan det vara? Jag köper gärna en app till datorn, bara det är enkelt.

Annons:
Kaj
12/4/18, 12:45 PM
#7

#6
Outlook 2013 stödjer inte emojies därför var min beskrivning krånglig eftersom man i den versionen får försöka simulera dessa.
Däremot skall Outlook 2016 stödja Emojies och då finnas i menyraden då du skriver mail.

Sedan har vi det där med Microsofts molntjänst kontra att köpa programmen.
Med Office 365 så får du hem alla programmen och kan installera dessa på din dator - det gäller Outlook, Word, Excel, PowerPoint, Publisher, Access, Skype och OneDrive.
Du får samtidigt med denna prenumeration tillgång till alla dessa program även i molnet om du vill - Men du behöver inte för du får som sagt alla programmen att isntallera på din dator.
Det kostar 64,99 per månad för en dator. Om du vill ha så du kan installera på flera datorer så kostar det 89,99 per månad så du kan installera på upp till 6 datorer samtidigt.
Varje månad kommer alla nya uppdateringar och fixar. Du behöver aldrig bekymra dig om ifall du har version 2013 eller 2016. uppdateringen sker automatiskt. Snart kommer alla vi som har Office 365 automatiskt ha versionen Office 2019.
Du har även kostnadsfri support från microsoft via ett specialnummer du kan ringa.

Till vart och en av dessa får du även 1 terabyte lagringsutrymme på OneDrive. Har du Windows 10 så kommer du kunna lägga dina filer på din dator i OneDrive mappen och vips far dom upp i molnet och du har full  backup, kan komma åt dessa filer från vilken dator som helst (bara logga in med ditt Microsoft konto som du skapar med din prenumeration.
Det gäller alla typer av filer alltså inte bara Office filer. Jag har exempelvis lagt alla mina bilder, musik och privata filer där. På min dator kommer jag åt dessa precis som vanligt via utforskaren. Samtidigt synkar Windows dessa i realtid upp till OneDrive i molnet utan att jag behöver bekymra mig. Ska jag sedan komma åt filerna utan att jag är vid min dator loggar jag bara in via mitt Microsoftkonto på valfri dator och vips har jag alla filer där via molntjänsten OneDrive. Gör jag ändringar, tar bort, lägger till filer och mappar så kommer detta vara synkat till min dator nästa gång jag loggar in på den hemma.

Du kan även välja att köpa hela paketet rakt av och då kostar det  1.399 kronor. Men då får du inga nya versioner utan bara säkerhets uppdateringar. I den lösningen ingår då även bara Word, Excel och PowerPoint.
Jag tror inte det går att köpa exempelvis Outlook separat utan det kommer i så fall med hela paketet.

Så för ungefär 650 kr per år (om du betalar direkt och inte månadsvis) får du alla programmen, alla uppdateringarna, alla nya versioner som kommer under året. Du kan avsluta din prenumeration när du vill.

https://products.office.com/sv-se/compare-all-microsoft-office-products?tab=1

Sindri
12/4/18, 4:50 PM
#8

Ja tack, jag vet allt det där, men är en envis gammal käring som vill ha allt fysiskt i min dator. Jag litar inte ett dugg på molntjänster, speciellt som världen ser ut nu. Vem äger molnet imorgon? Vad kostar det då?
Jag är dessutom ofta på platser där det inte finns så bra internet och då har jag plötsligt inga bilder, inga mail, inga dokument, ingen musik. Jag använder Spotify, javisst, (men inte som prenumeration såklart, utan köper mina 100-kronorskort i affären) men är himla glad att jag har annan musik när jag inte har internet.

650 om året det är två års avgifter för det Office-paket jag köpte för tre år sedan, och som funkar alldeles utmärkt fortfarande, förutom emojisarna i Outlook då….

Nu skall maken snart köpa ny dator, då köper vi nog Office 2019 för två datorer, det bli billigare och känns mycket tryggare.

Med prenumerationer känns det alltid som om jag är i händerna på någon annan. Hade InDesign förut och de var väl först att börja med månatliga avgifter, ett jättesmart sätt att få fast folk.

Jag tror jag kan använda OneDrive nu också, men jag känner att jag inte har kontroll då längre och det känns läskigt. Vi försöker vara duktiga på att göra backuper hela tiden. Ena sonen pratar om att familjen skall ha en gemensam server, som en liten privat molntjänst för oss - det kan jag gå med på.

Om jag vet att det inte går att fixa fina emojisar i Outlook  så löser jag det på annat sätt jag får göra ett speciellt dokument att kopiera från, det är inte så svårt.

Tack för att du bemödar dig om att svara en envis käring….😃

Upp till toppen
Annons: