Annons:
Etiketttillbehör
Läst 521 ggr
Calcifer
2019-01-16 12:49

Problem med headset

Jag har ett problem med min dator och mikrofonen i mitt headset. 

Det fungerade perfekt fram till igår, då det helt utan att jag ändrat något slutar fungera. Om jag drar upp volymen och använder booster så hörs jag knappt, över allt brus som blir, men det är också allt. Headsetet är provat i min andra laptop och där fungerar det perfekt, det är alltså inte headsetet det är fel på.

Provat både uttagen fram och bak, samma resultat.

Naturligtvis är det inget som är på mute och jag har googlat och följt alla instruktioner jag hittat online.

Om det aldrig hade fungerat hade jag ju kunnat skylla på att det är uttagen.

Dessutom är det värt att notera att jag använde mitt gamla headset felfritt i ungefär 6 månader, sedan uppstod detta problem också från ingenstans. Jag antog att det var headsetet som var gammalt och köpte ett nytt. Då hade jag inga problem som sagt, fram till igår. Gissningsvis så var det aldrig fel på mitt gamla headset då heller.

Någon som har några förslag?

Det är en PC, som har några år på nacken, men fungerar felfritt i övrigt. Inget monster till dator direkt, men nog fasiken ska den klara av att spela in ljud…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2019-01-16 13:15
#1

Har försökt uppdatera drivrutiner men den säger bara att allt är uppdaterat - och det är inget som uppdaterats nyligt heller. Har följt två olika online guider, men inget jag gör fungerar som sagt. Det som är mest förbryllande är att den nya micen fungerade ett tag. OM det hade varit datorn, som helt enkelt gjorde nåt fuffens när jag använde förra headsetet så borde det ju aldrig ha fungerat med nya headsetet liksom…

Jag har svårt att tro att nåt gick sönder tidigare, blev magiskt fixat för att jag köpt nytt headset, och nu gått sönder igen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: