Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1277 ggr
Duvethon
2019-01-28 13:56

Rättstavning i WordPad

Hej!

Jag studerar engelska och använder wordpad, det skulle underlätta med rättstavning och detta finns inte att tillgå i programmet.

Jag har testat att gå in i datorn inställningar och rättstavning är på. Har även tillagt engelska som språk i datorn, trots det fungerar det inte i programmet? Vad gör jag?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Calcifer
2019-01-28 13:58
#1

Om jag inte minns fel finns det inte rättstavning i wordpad, dock finns det olika sajter på internet där du kan klistra in texten och få stavningshjälp. Annars rekommenderar jag att du använder microsoft word istället.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Duvethon
2019-01-28 14:36
#2

#1 Jag googlade och man ska kunna ställa in datorn på att rätta, då ska all skrift (oavsett program) kunna bli rättstavat:)

Jag har inte office/word. Fick tips tidigare på sidan om ett light-program men tror jag ska använda WordPad istället :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Calcifer
2019-01-28 14:39
#3

#2 Jag har också rättstavning på min dator, t:ex när jag skriver här på iFokus eller vilken sajt som helst så markeras text om det är felstavat, både på svenska, engelska och japanska då jag har de språken installerade. Däremot fungerar det inte i varken wordpad eller anteckningar.

Efter en snabb googling ser jag att det går om du installerar add-ons, en del kostar men verkar finnas något gratis också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

TheaV
2019-02-01 05:14
#4

Rekommenderar Open office 🙂

Upp till toppen
Annons: