Annons:
Etikettspel
Läst 1196 ggr
Galenidjur
2019-02-06 22:22

Installerar på D men hamnar på C?

Skaffade nyligen en ny laptop. När jag installerade mina spel på den var jag mycket noga med att  lägga allt på D, MEN nu ser jag att det har skapats identiska spelmappar både på disk C och D och om jag inte lägger mina gamla sparfiler i den foldern som är på disk C då dyker de inte upp i mina spel när jag ska spela… Så med andra ord, alla spel läser enbart från disc C , trots att jag inte installerad dem där.

Varför? och hur ändrar jag detta? Har inte tillräckligt med minne på C för att ha spelen där.  🤔

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
JonasDuregard
2019-02-06 23:45
#1

#0 Just sparade spel ligger ofta inte i katalogen du installerar spelet i, utan någonstans i din användarkatalog.

Galenidjur
2019-02-07 11:03
#2

#1 Fast det är inte bara sparfilerna som hamnar där utan det skapas helt identiska spelmappar på båda diskar…. Så man tycker ju att man borde kunna lägga sina sparfiler i "saves" på disk D, då den mappen existerar i båda versionerna av alla spelmappar. men icke…

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

JonasDuregard
2019-02-07 13:36
#3

Låter underligt. Är det för ett spel eller för flera olika? 

Är det för ett enskilt är det troligtvis en bugg eller ett fel i inställningarna under installationen. 

Är det för flera spel är det mer oklart. Att alla spel skulle installeras på mer än en fysisk plats i filsystemet låter osannolikt. Kan du ge de kompletta sökvägarna till de båda saves-katalogerna?

Galenidjur
2019-02-07 18:23
#4

Det är för alla spel. Expansionspaket har dock hamnat på D allihop….

Här är ett exempel

C: ) > användare> casan >  dokument > my games > alice madness returns > alicegame> checkpoint
D:) > alice madness returns> alicegame > checkpoint

(checkpoint är "saves" - mappen)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

JonasDuregard
2019-02-07 19:55
#5

Har du installerat spelen genom någon spelklient? I så fall är det nog den som är buggig/felkonfigurerad. 

Att hela spelet skulle ligga i din dokumentmapp låter högst underligt. Är katalogerna "alice madness returns" ungefär samma totala storlek på båda platserna?

Galenidjur
2019-02-07 22:37
#6

nej de flesta har jag faktiskt installerat från skivor , förutom några som jag installerat genom steam samt origin. 

har kollat nu och det är de!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
Upp till toppen
Annons: