Annons:
Etikettwindows
Läst 1137 ggr
Leakim72
3/8/19, 5:52 PM

Avast vs W defender

Jag har avast (gratisalternativ) installerat på min dator. Funderar lite på om Windows defender skulle kunna fungera lika bra för det som jag använder datorn till. Först: jag använder datorn enbart till att importera och hantera bilder samt att lägga upp dessa på mitt Flickr konto. Har några molntjänster som jag synkar/backuppar mina bilder på. Detta är det enda jag använder dator till. Nästa steg: jag har fått intrycket av att avast tar en hel del av kraften i datorn. Därav funderar jag på w defender. Tar defender mindre kraft från dator eftersom det är en inbyggd programvara Är det rätt? Jag använder w10 på en bärbar dator. Tacksam för svar

Annons:
Kaj
3/11/19, 10:08 AM
#1

Windows defender duger utmärkt för dina behov.
Där behöver du inte bry dig om uppdateringar etc eftersom Win 10 sköter detta automatiskt.

Tidigare har Win defender ansetts som inte lika bra som andra AW program men det är annorlunda nu sedan Microsoft ersatte den första versionen med sitt professionella verktyg  Microsoft Security Essentials som såldes till stora företags kunder men som nu alltså ingår gratis i Windows 10 from Creators update versionen

Om du har automatiska uppdateringar påslagna på din Win 10 dator så har du den senaste Defender versionen

Om du är osäker så gå till sökrutan och skriv Winver
Där ser du vilken Windows version du har - om den börjar med 18xx så har du rätt version av defender. Om du mot förmodan har en version som börjar med 17xx eller 16xx så skall du slå på automatisk uppdatering i Windows och uppdatera din dator.

Leakim72
4/13/19, 5:46 PM
#2

Tack för svaret. Nu har jag gjort som du beskrev. Allt fungerar finfint.

Upp till toppen
Annons: