Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1273 ggr
Rimmaren
2019-03-09 17:35

Vilken dator?

Hej Okej, jag vet INGET om datorer.. men jag vill köpa en bärbar dator som jag kan prata dc och kanske spela på.. jag vet inte vad jag behöver för det och hur mycket lagringsutrymme och sånt jag behöver.. Vill inte ha nån asproffsig dator som kostar jääätte mycket så ni vet.. Tacksam för svar

Annons:
Cireea
2019-03-09 19:17
#1

Det beror lite på vad du ska spela, kan du ge några exempel?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Rimmaren
2019-03-10 09:48
#2

#1 typ fortnite mest

Cireea
2019-03-10 15:53
#3

#2 Då kommer du behöva lägga ut en del pengar. Vad är maxbelopp tänker du?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Rimmaren
2019-03-10 19:10
#4

#3 är 10 000kr rimligt??

Cireea
2019-03-10 19:47
#6

Precis som Murtagh skriver i #5 så är stationär dator alltid att föredra när man vill spela, allra helst när det gäller krävande spel. Dock fungerar det med en laptop, om man är villig att lägga ut en del pengar för att få en bra en. 

För 10 000:- kan du (med största sannolikhet beroende på priser på delarna) få en bättre stationär dator. Däremot förstår jag att det är bekvämt med en laptop, lättare att packa med sig och flytta runt än vad en stationär är. 🙂 
Med en stationär kan du dessutom byta ut delar när det börjar bli dags för det och därmed lever den längre än vad en laptop gör. 

Det kan vara lite läskigt att bygga ihop en egen dator själv för första gången. Men det finns otroligt många tutorials och kunnig människor som kan hjälpa till, om du beslutar dig för att satsa på en stationär som du bygger själv. 😃

I övrigt fick du några bra tips på datorer i kommentaren ovan 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: